ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه ترکیه ۲۴۴ معترض مخالف دولت را به زندان محکوم کرد

چهار تن از محکومان، پزشکانی هستند که در مسجدی در محله بشیکتاش استانبول اقدام به مداوای معترضان زخمی کرده بودند. دادگاه این افراد را به اتهام «آلودن مسجد» و «پوشیدن لباس پزشکی» به دو سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

۲۴۴ تن از مخالفان دولت ترکیه که در تظاهرات سال ۲۰۱۳ معروف به «اعتراضات گزی پارک» حضور داشتند از سوی دادگاه جنایی استانبول به دو تا ۲۴ ماه زندان محکوم شدند.

صحنه‌ای از تظاهرات مخالفان دولت ترکیه در اعتراض به تخریب پارک گزی – سال ۲۰۱۳- خیابان استقلال استانبول

به گزارش سایت خبری حریت، دادگاه جنایی بدوی شعبه ۵۵ در استانبول، جمعه ۲۳ اکتبر / اول آبان، ۲۴۴ تن از معترضان به تخریب پارک گزی استانبول را به دو ماه، یک سال و ۱۵ روز، دو ماه و ۱۶ روز و دو سال زندان محکوم کرد.

این افراد به «تخریب اموال عمومی»، «شرکت در تظاهرات غیرقانونی»، «ایجاد اختلال در خدمات عمومی»، «تخریب مساجد» و «حمایت از مجرمان» متهم هستند.

دادستانی در دادخواست خود از دادگاه کیفری برای این معترضان تقاضای حکم یک تا ۱۱ سال حبس را داشت.

در پی اقدام به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول توسط دولت در سال ۲۰۱۳، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر ترکیه با حضور مخالفان دولت صورت گرفت. این اعتراضات به موجی از تظاهرات و اعتراض‌ها به دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه انجامید.

در بین معترضانی که به زندان محکوم شده‌اند، هفت تن تابعیت ترکیه ندارند.

چهار تن از محکومان، پزشکانی هستند که در مسجدی در محله بشیکتاش استانبول معترضان زخمی را مداوا کرده بودند. دادگاه این افراد را به اتهام «آلودن مسجد» و «پوشیدن لباس پزشکی» به دو سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

رجب طیب اردوغان گفته بود که معترضان پس از فرار از دست پلیس، در مسجد مشروبات الکلی مصرف کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی – شماره 122

    […] دادگاه ۲۴۴ معترض مخالف دولت را به زندان محکوم کرد […]