ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیمی از اتوبوس‌های فعال تهران فرسوده‌اند

عمر مفید سه هزار دستگاه اتوبوس فعال در تهران که ۵۰ درصد از کل ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت را تشکیل می‌دهند به پایان رسیده است.

عمر مفید سه هزار دستگاه اتوبوس فعال در تهران که ۵۰ درصد از کل ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت را تشکیل می‌دهند به پایان رسیده است.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: «وقت آن رسیده که اتوبوس‌هایی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند جای خود را به اتوبوس‌های نو بدهند.»

پیش از این نیز کمیته حمل و نقل پایتخت اعلام کرده بود تهران دارای شش هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال است که بیش از دو هزار اتوبوس آن «کاملاً فرسوده و از رده خارج» است.

شهر تهران با ۱۳ میلیون جمعیت تنها شش هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد. اما مسئولان حمل و نقل این شهر معتقدند که تهران دست‌کم به ۱۱ هزار اتوبوس آماده به کار و پاک (بدون آلاینده) نیاز دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌ها و تاکسی‌های آلاینده و فرسوده سهم عمده‌ای در آلودگی شهر تهران دارند، گفت: «بدون کمک دولت قادر به توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی نخواهیم بود.»

به گفته محمد حقانی «دولت قبل به موجب قانون موظف بود تا به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند و یارانه های لازم را به این منظور پرداخت کند که البته به وظایف خود عمل نکرد. مردم تهران نیز چوب اختلافات دولت با مدیریت شهری را خوردند.»

اگرچه کمیته حمل و نقل شهر تهران پیش از این اعلام کرده بود که با میزان بودجه‌ای که دولت در سال ۹۳ برای خرید اتوبوس اختصاص داده بود، این نهاد موفق شد تنها ۱۶ دستگاه اتوبوس نو خریداری کند.

در سال جاری نیز این کمیته عنوان کرد که تنها موفق به خرید ۱۵۰ اتوبوس دو کابین شده است. این در حالی است که در همین سال بیش از ۳۰۰ دستگاه از خطوط حمل و نقل کنار گذاشته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    احتما اتوبوس هم مانند هواپیما هواویما شامل تحریم آمریکای جهانخوار شده . پس از سوریه ، فلسظین ،حرمین شریفه در عراق ، لبنان و ونزولا و پورشه و مازراتی اقا زاده ها یک فکری برای وارد کردن اتو بوس دست دوم در صورت پرداخت رانت حسابی میکنیم