ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مورین اوهارا، بازیگر نقش زنان قدرتمند درگذشت

یکی از آخرین بازماندگان عصر طلایی سینما بود. با «گوژپشت نتردام» نامش بر سر زبان‌ها افتاد و با کارگردانان بزرگی مانند آلفرد هیچکاک و ژان رنوار همکاری کرده بود.

مورین اوهارا بازیگر آمریکایی ایرلندی‌تبار، شامگاه شنبه، ۲۴ اکتبر در ۹۵ سالگی درگذشت. او که یکی از آخرین بازماندگان عصر طلایی سینما بود، در سال ۱۹۳۹با بازی در فیلم «گوژپشت نتردام» ساخته ویلیام دیترل به شهرت رسید.

مورین اوهارا ۹ نوامبر ۲۰۱۴ جایزه اسکار افتخاری را در سن ۹۴ سالگی دریافت کرد

اوهارا معمولاً نقش زنان قوی و عصیانگر را ایفا می‌کرد. در فیلم «ریوگرانده» با جان وین هم‌بازی بود. آنها از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۲ در پنج فیلم با هم همکاری کردند: «ریوگرانده»، «مرد آرام»، «نشان عقاب»، «مکلینتاک» و «جیک بزرگ».

فیلم «دره من چه سرسبز بود» ساخته جان فورد نقطه عطفی در بازیگری مورین اوهارا به شمار می‌آید. قوی سیاه (۱۹۴۲) به کارگردانی هنری کینگ هم یکی دیگر از آثار موفق اوست. در موزیکال «معجزه در خیابان ۳۴» به کارگردانی ام اثر جورج سیتون در کنار ناتالی وود بازیگر بزرگ سینما حضور داشت.

مورین اوهارا موهای سرخ آتشین داشت و به همین دلیل هم در دورانی که معمولاً فیلم‌ها سیاه و سفید بود، در فیلم‌های تکنی‌کالر بازی می‌کرد. نیویورک تایمز از او به عنوان «ملکه تکنی‌کالر» نام برده است.

مورین اوهارا ۹ نوامبر ۲۰۱۴ جایزه اسکار افتخاری را در سن ۹۴ سالگی دریافت کرد. او در این مراسم روی صندلی چرخدار نشسته بود و این جایزه را از کلینت ایستوود و لیام نیسن گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.