ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ممکن است به سوریه سرباز متخصص بفرستد

دو مقام نظامی آمریکایی به رویترز گفته‌اند که در خلال مذاکرات برای حل بحران سوریه، آمریکا گزینه فرستادن نیروهای زمینی ویژه به سوریه و عراق را بررسی می‌کند.

دو مقام نظامی آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود به رویترز گفته‌اند که در خلال مذاکرات برای حل بحران سوریه، آمریکا گزینه فرستادن نیروهای زمینی ویژه به سوریه و عراق را بررسی می‌کند.

این مقام‌های نظامی تأکید کرده‌اند که هرگونه استقرار نیروهای زمینی آمریکا در سوریه، سنجیده و محدود خواهد بود. تعداد یا زمان دقیق فرستاده شدن این نیروها هنوز مشخص نیست. این نیروها سرباز عادی نیستند؛ بلکه نیروهای متخصص در تلاش برای پیشبرد اهداف نظامی خاص خواهند بود.

این گزینه به طور موقت شامل استقرار برخی نیروهای ویژه ایالات متحده در عملیات‌ داخل خاک سوریه است. این نیروها ممکن است به شبه‌نظامی‌های میانه‌رو مخالف بشار اسد که پیش از این از سازمان سیا کمک دریافت می‌کردند، بپیوندند. همچنین این نیروها می‌توانند به‌طور بالقوه در فرستادن داده‌های نظامی برای هدف‌گیری‌های حملات هوایی ایالات متحده کمک کنند.

این دو مقام‌ نظامی همچنین گفته‌اند که آمریکا در حال بررسی فرستادن تعداد محدودی بالگردهای آپاچی به عراق است. این بالگردها را خلبان‌های آمریکایی هدایت خواهند کرد و قرار است از آنها برای حمله به قلمرو تحت کنترل گروه «دولت اسلامی» (داعش) استفاده شود.

این طرح‌ها هنوز در مراحل اول بررسی قرار دارند و این به این مفهوم است که استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده در سوریه ممکن است تا چند هفته دیگر آغاز نشود.

رویترز هم با پنتاگون و هم با کاخ سفید برای تأیید این خبر تماس گرفته است اما آنها اظهار نظری نکرده‌اند.

روز ۱۴ اکتبر یک مقام نظامی آمریکایی به «واشنگتن‌ پست» گفته بود که که صدها نیروی سپاه قدس به نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش بشار اسد در سوریه پیوسته‌اند. در همین تاریخ روزنامه بیروتی «الاخبار»ضمن تأیید این خبر، نوشت نیروهای ایرانی شامل نیروهای متخصص، گروه رزمی پشتیبانی و زره‌پوش‌ها خواهند بود.

«الاخبار» همچنین نوشت که نیروهای متخصص جمع‌آوری و مخابره اطلاعات نیز از سوی ایران فرستاده شده‌اند. این نیروهای متخصص در تماس مداوم با روس‌ها برای فرستادن داده‌های لازم جهت استفاده در حملات هوایی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نگام » ناگفته‌های ایران ما » » آمریکا گروهی از نیروهای ویژه خود را به سوریه می‌فرستد

    […] بیشتر بخوانید: آمریکا ممکن است به سوریه سرباز متخصص بفرستد […]