ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بابک زنجانی وزیر نفت را به «تسویه حساب سیاسی» متهم کرد

بابک زنجانی در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به دفاع از خود پرداخت. او در رابطه با پرونده خود بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت را به «تسویه حساب سیاسی» متهم کرد.

بابک زنجانی در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به دفاع از خود پرداخت. او در رابطه با پرونده خود بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت را به «تسویه حساب سیاسی» متهم کرد.

بابک زنجانی در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش

جلسه چهارم دادگاه بابک زنجانی، صبح شنبه ۹ آبان به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را به وزارت نفت نداده است. دادستان در کیفرخواست پرونده گفته است زنجانی مکلف بود دو میلیارد و ۸۰۰ یورو به پیمانکاران وزارت نفت پرداخت کند، اما ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت کرده و مابقی را صرف امور شخصی کرده است.

مقامات دولتی از پرونده بابک زنجانی به عنوان «بزرگ‌ترین پرونده فساد قرن» یاد می‌کنند.

بابک زنجانی در دفاعیات روز شنبه خود ضمن بیان این‌که بی‌گناه است، گفت: «داستان از این قرار است که شرکت‌های خارجی در تعامل با ایران تحریم شده‌اند و بعد هم بانک‌ها تحریم شد و تمامی پول‌های ایران در بانک‌ها غیرقابل انتقال شد، تا این‌که با تغییر دولت و آمدن دولت تدبیر و امید آقای وزیر برای یک تسویه حساب سیاسی تفاهمنامه من با شرکت نفت را یک‌طرفه ابطال کرد و با ایجاد سر و صدای رسانه‌ای به دادسرا تلقین کرد که وجوه بابک زنجانی مورد دارد و منشاء آن درست نیست و تمام معاملات هم صوری و جعل بوده و مفسد فی‌الارض است.»

او با تأکید بر این‌که طرف حساب‌اش، وزارت نفت نیست، افزود: «موضوع پرونده من وصول پول نفت نیست بلکه نداشتن حساب بانکی برای وصول است.»

زنجانی وصول پول‌های نفت را تنها مسأله پرونده خود ندانست و گفت اگر موضوع فقط این است، پس وزیر نفت پنج میلیارد یورویی که از یک «فرد غیرمتخصص» برای فروش نفت طلبکار است دریافت کند. او در مورد این «فرد غیرمتخصص» توضیح بیشتری نداد.

او همچنین بانک مرکزی را متهم کرد که در تحقیقات خود درباره پرونده‌اش «هدایت شده بود» و در بیان واقعیت سکوت کرد.

زنجانی گفت دو سال است که دروغ و تهمت می‌شنود اما سکوت کرده است. او خود را «تاجر حرفه‌ای» و مجهز به «علم و دانش اقتصادی» معرفی کرد و گفت که به کسی رشوه نداده و عملکردش شفاف بوده است.

او گفت: «مگر می‌شود فردی که از سال ۷۸ تا ۹۲ میلیاردها تومان معاملات بانکی و تجارت داشته و ال‌سی باز کرده است یک‌مرتبه فردی غیرمطمئن شود؟ چرا آن زمان منشاء پول‌های من درست بود و صوری نبود و یک‌مرتبه خواستند دادستان را فریب دهند؟»

به‌گفته زنجانی شرکت نفت از خرداد ۹۱ تا دی‌ماه سال ۹۱ با او همکاری می‌کرده در صورتی که بیش از ۸۰ شرکت او از سال ۸۰ تا ۹۰ کار می‌کردند و فقط ۲۲ فروند هواپیمایش در خردادماه ۹۰ در فرودگاه نشسته‌اند و آن زمان وزارت نفت او را نمی‌شناخته است.

بابک زنجانی تحریم شدنش توسط خزانه‌داری آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا را به‌دلیل خدماتش به جمهوری اسلامی ایران دانست و خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: « اگر قادر به حل مشکل خود نیستید و آن را تحت عنوان فساد به قوه قضائیه ارجاع می‌دهید حداقل اجازه دهید شفاف‌سازی شود.»

در پی برگزاری جلسه چهارم محاکمه بابک زنجانی، غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت ملی نفت ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «بابک زنجانی در جلسه امروز دادگاه سعی داشت مباحث سیاسی را جایگزین مسایل حقوقی کرده و موضوع اصلی دادگاه که رسیدگی به تخلفات وی بوده را منحرف کند.»

جلسه بعدی دادگاه بابک زنجانی فردا (یکشنبه ۱۰ آبان) برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بله و فقط با فعالیت شفاف اقتصادی و بدون دادن رشوه و داشتن رانتهای عظیم اقتصادی میشود یک شبه ره هزار ساله را رفت و میلیاردها دلار ثروت باد آورده بدست آورد . ملت هم که اصلآ از این چیزها سر در نمی آورند ! البته تنها در یک نقطه از کره زمین این امکان وجود دارد و آن هم حکومت ننگین و نظام پوسیده اسلامی ایران . حکم قاضی صلواتی برای این به قول خودشان مفسد فی الارض = فقط اعدام و بس .