ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل فجیع یک ناشر منتقد دین در بنگلادش

ناشر خداناباور را با ضربات چاقو در داکا به قتل رساندند. او آثار«اویجیت روی» وبلاگ‌نویس بنگلادشی ـ آمریکایی در انتقاد از تعصب مذهبی را منتشر کرده بود.

افراد ناشناس یک ناشر آته‌ئیست (خداناباور) را به‌طرز فجیعی در داکا، پایتخت بنگلادش به‌قتل رساندند. در اقدام مشابه دیگری سه منتقد دین در این شهر به‌شدت زخمی شدند. پلیس معتقد است این حملات توسط اسلامگرایان تندرو انجام شده است.

مأموران پلیس جنازه «فیصل ارفین دیپان» را خارج می‌کنند.

به‌گزارش رویترز، پلیس بنگلادش اعلام کرد که روز شنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان، «فیصل ارفین دیپان»، ناشر آته‌ئیست با ضربات وحشیانه چاقو در دفتر خود در داکا به قتل رسید.

دیپان کتاب‌های «اویجیت روی» وبلاگ‌نویس بنگلادشی ـ آمریکایی را منتشر کرده بود. «روی» یک وبلاگ‌نویس شناخته شده بود که علیه افراط‌گرایی مذهبی می‌نوشت. او در اسفندماه سال گذشته در داکا با ضربات چاقو و ساطور کشته شد. گروه غیرقانونی «انصارالله بنگال» که یک گروه اسلامگراست در حساب توئیتر خود مسئولیت این قتل را به عهده گرفت و گفت که «اویجیت روی» را به دلیل توهین به اسلام ترور کرده‌ است.

از زمان قتل «اویجیت روی» تا کنون چند وبلاگ‌نویس آته‌ئیست دیگر نیز در بنگلادش به قتل رسیده‌اند. از جمله  «آنانتا بیجوی داس» که در اردیبهشت سال جاری توسط مردان نقابدار در شهر سیلت به قتل رسید.

سه ماه پیش نیز یک وبلاگ‌نویس دیگر به نام نیلوی چاترجی به قتل رسید که پلیس پس از این قتل دست‌کم ۱۵ عضو گروه «انصارالله بنگال» را دستگیر کرد.

پلیس می‌گوید، پیش از قتل «فیصل ارفین دیپان»، سه ناشناس به یک دفتر انتشاراتی دیگر در داکا حمله کرده بودند. آن‌ها «احمدور رشید توتول» ناشر، «رانادیپام باسو» وبلاگ‌نویس و «طارق رحیم» نویسنده و شاعر را با چاقو زخمی کرده و سپس گریختند. «رحیم» شاعری آته‌ئیست است و «توتول» نیز آثار «اویجیت روی» را منتشر می‌کرده است.

به‌گفته پلیس دست‌کم حال یکی از زخمی‌شدگان وخیم است.

مهاجمان به‌هنگام فرار دفتر را از بیرون قفل کرده بودند. زمانی که مأموران به محل حادثه رسیدند قفل دفتر را شکستند و سه نفر را غرق در خون دیدند. زخمی‌شدگان فوراً به بیمارستان منتقل شدند.

اسلامگرایان تندرو در بنگلادش همواره خواهان اعدام منتقدان دین هستند و آن‌ها را کفار می‌دانند.

جمعیت بنگلادش ۱۶۰ میلیون نفر است و ۹۰ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    سردسته پلیسشان را ببینید که چه ریش مسخره حنائی رنگی گذاشته ! آنوقت اینها میخواهند لابد با اسلام گرایان افراطی و متحجر مبارزه کنند ؟