ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هشدار در مورد مرکبات رنگ‌شده در ایران»

محمدرضا شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در مورد رنگ کردن مرکبات و فروش آن‌ها هشدار داده است.

محمدرضا شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در مورد رنگ کردن مرکبات و فروش آن‌ها هشدار داده است.

شعبانی، امروز دوشنبه ۱۱ آبان به خبرگزاری فارس گفته که استفاده کردن از رنگ برای میوه مرکبات ممنوع است و به هیچ وجه نباید استفاده شود.

او افزوده است:‌ «دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید برخورد قانونی کنند اما هنوز تکلیف ما مشخص نیست که چه دستگاه و ارگانی باید با این موضوع برخورد کند و گسستگی اجرای کار سبب می‌شود عده‌ای سوءاستفاده کنند.»

شعبانی همچنین گفته که «نباید رنگ را با واکس اشتباه گرفت به‌دلیل اینکه واکس برای حفاظت و ماندگاری بیشتر میوه کاربرد دارد و در تمامی دنیا پذیرفته است.»

بر پایه این گزارش، برخی افراد وقتی پرتقال هنوز رنگ سبز دارد به چیدن آن اقدام می‌کنند و با رنگ زدن، رنگ پرتقال‌ها را به زرد براق تبدیل کرده و برای فروش به بازار عرضه می‌کنند.

محصولات غذایی و کشاورزی ناسالم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در ایران تبدیل شده است.

شیر و مواد لبنی آلوده به روغن پالم، برنج‌های وارداتی آلوده، سبزیجات و صیفی‌جات آبیاری شده با فاضلاب، گوشت‌های وارداتی تاریخ مصرف گذشته، شیرهای مخلوط شده با وایتکس و مواد شوینده، تولید آبلیمو بدون استفاده از لیمو و محصولات کشاورزی آلوده به سموم تنها بخشی از پرونده قطور مواد غدایی غیرایمن در ایران است.

در سال‌های گذشته بارها خبرهایی مبنی بر ناسالم و غیراستاندارد بودن مواد غذایی در ایران منتشر شده و مسئولان دولتی در بهترین حالت وعده پیگیری موضوع را داده‌اند، پیگیری‌هایی که عمدتاً سرانجامی نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    مدیریت آخوندی