ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر القاعده: مسلمانان علیه آمریکا، روسیه و ایران متحد شوند

ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در یک پیام ویدئویی مسلمانان را به اتحاد برای نبرد با غرب، روسیه، ایران و هم‌پیمانانش در سوریه و عراق فراخواند.

ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در یک پیام ویدئویی مسلمانان را به اتحاد برای نبرد با غرب، روسیه، ایران و هم‌پیمانانش در سوریه و عراق فراخواند.

ایمن الظواهری در پیام ویدئویی تازه خود مسلمانان را به اتحاد فراخوانده است.

به‌گزارش رویترز، در این پیام ویدئویی که بر روی اینترنت منتشر شده الظواهری گفته است: «آمریکایی‌ها، روس‌ها، ایرانی‌ها، علوی‌ها و حزب‌الله [لبنان] جنگ خود را علیه ما هماهنگ می‌کنند. آیا ما قادر نیستیم دشمنی داخلی خود را کنار گذاشته و علیه آن‌ها فعال شویم؟»

الظواهری افزود: «برادران مجاهد من در همه جا و از همه گروه‌ها... ما با تجاوز آمریکا، اروپا و روسیه مواجه هستیم... این دیگر وظیفه ماست که با هم از شرق ترکستان تا مراکش همچون یک تن واحد بایستیم.»

تاریخ تهیه این ویدئو روشن نیست اما با اشاره الظواهری به روسیه و ایران به‌نظر می‌رسد که این پیام پس از آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه صادر شده باشد. روسیه در پایان ماه سپتامبر حملات هوایی خود در سوریه را آغاز کرد و از آن زمان نیز حضور نظامی ایران در سوریه شدت بیشتری گرفت و چندین تن از رهبران و مسئولان سپاه پاسداران در این مدت در سوریه کشته شده‌اند. روسیه و ایران از حکومت بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنند.

احتمال می‌رود سخن رهبر القاعده درباره کنار گذاشتن اختلافات، داخلی چراغ سبزی باشد برای نزدیکی القاعده به گروه «دولت اسلامی» (داعش).

در ماه سپتامبر القاعده اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، خلیفه داعش را به‌رسمیت نمی‌شناسد. شبکه القاعده از داعش خواست تا در نبرد با ائتلاف غرب در سوریه و عراق به آن‌ها بپیوندد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.