ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوشته‌هایی برای خوانده نشدن

نمایشگاه «طراحی خط» با به نمایش گذاشتن ۸۹ اثر رضا عابدینی، گرافیست و تایپوگراف، در گالری «آب/انبار» تهران گشایش یافت و تا پنج آذر ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه «طراحی خط» با به نمایش گذاشتن ۸۹  اثر رضا عابدینی، گرافیست و تایپوگراف، در گالری «آب/انبار» تهران گشایش یافت و تا پنج آذر ادامه خواهد داشت. عابدینی در مقدمه کتاب نمایشگاهش نوشته است: «سعی نکنید که این نوشته‌ها را بخوانید! آن‌ها را ببینید. این‌ها نوشته‌هایی برای خوانده نشدن هستند.»

در توضیحات این نمایشگاه آمده است: «لفظ گراف graph از گرافو grapho یونان باستان و لاتین گرافیا graphia مشتق شده است. این کلمه به طور همزمان بر دو معنا دلالت دارد. طرح کردن و نوشتن و ثبت کردن. همه تلاش این مجموعه آن است که بخش فراموش شده خط را به هر دو معنی مورد توجه قرار داده و به نوعی بازخوانی کند؛ هرچند که خوانا نباشد.»

رضا عابدینی در انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی گرافیک ایران عضو است و سرپرست کمیته فرهنگی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. او اولین طراح ایرانی است که نامش در کتاب تاریخ طراحی گرافیک «مگز» ثبت شده‌است و از نسل پنجم گرافیک ایران به شمار می‌آید. این هنرمند در سال ۲۰۰۶ جایزه فرهنگی بنیاد هلندی «پرنس کلاوس» را که هرسال با هدف توسعه فرهنگ به هنرمندان، متفکران و بنیادهای فرهنگی اعطا می‌شود، دریافت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.