ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امین انواری به قید وثیقه آزاد شد

امین انواری، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که یک‌شنبه ۱۲ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، سه‌شنبه ۱۲ آبان ماه با قرار وثیقه آزاد شد.

امین انواری، فعال مدنی و از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که روز یک‌شنبه ۱۲ مهرماه توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، عصر روز سه‌شنبه ۱۲ آبان ماه با قرار وثیقه آزاد شد.

فرح بخشی، مادر امین انواری

فرح بخشی، مادر این زندانی سیاسی با انتشار عکس و نوشته‌ای، خبر از آزادی او داده است.

خانم بخشی نوشته است: «... فرزندم امین انواری رستمی در مرحله بازپرسی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. ممنون از تمامی عزیزانی که در این مدت من و فرزندم را حمایت کردند و صدایم را شنیدند. به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی و مدنی.»

امین انواری روز شنبه ۱۱ مهر به دادسرای اوین احضار شده بود و قرار بود که روز یک‌شنبه، ۱۲ مهر به این دادسرا مراجعه کند اما مأموران صبح این روز او را در منزلش بازداشت کردند: امین انواری، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، بازداشت شد

مادر آقای انواری، روز ۲۶ مهر ماه به رادیو زمانه گفته بود که به آن‌ها اجازه ملاقات داده نشده است. فرح بخشی علت این امر را حضورش در تجمع در مقابل زندان اوین و درخواست آزادی زندانیان سیاسی دانسته بود: «نه اجازه ملاقات به پدر و مادر می‌دهند نه اجازه ملاقات با وکیلش را می‌دهند. خبری از او نداریم، فقط روز سه‌شنبه ۱۴ مهر و پنج‌شنبه ۱۶ مهر به اندازه ۳۰  ثانیه زنگ زد و گفت که به من گفتند فقط بگو خوبم. پرسیدم کجایی؟ چه‌طوری؟ گفت اجازه ندارم به شما بگویم. بعد به او گفتند قطع کن و تلفن را قطع کرد. از سلامتی او خبر ندارم. نمی‌دانم اصلا خوب است، سالم است، مشکلی ندارد، هیچ خبر ندارم. هر روز می‌روم بازپرسی، می‌روم دادسرا از آن‌ها کتبا درخواست ملاقات می‌کنم اما رد می‌کنند. تا الان دو بار بازپرس پرونده را ملاقات کرده‌ایم. آخرین باری که او را دیدیم (سه‌شنبه، ۲۱ مهر)، به ما گفت که من پرونده‌اش را مطالعه می‌کنم بعد برای شنبه (۲۵ مهر) ملاقات حضوری می‌دهم. حالا شنبه رفتیم، گفت نه، یک هفته دیگر. یک بار هم سرپرست دادگاه را ملاقات کردیم و خودش به من گفت چون در تجمع لاستیک دنا شرکت کرده‌ام اجازه ملاقات نمی‌دهند.»

جمعی از مادران و خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر، روزهای شنبه با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شوند. آن‌ها روزهای دوشنبه هم در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران، نبش خیابان گاندی، گرد هم جمع می‌شوند.

مادر امین انواری هم از شرکت‌کنندگان در این تجمعات است.

امین انواری رستمی، ۲۱ ساله و دانشجوی ترم پنج مهندسی نرم‌افزار دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) است.

پیش از این و در روز ۹ دی‌ماه ۱۳۹۳، پلیس امنیت این دانشجوی دانشگاه پلی‌ تکنیک را بازداشت و سپس با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد کرده بود. او در دادگاه انقلاب به «تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به محمدتقی مصباح یزدی در فیس‌بوک» متهم و در مجموع به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمد.

محمدتقی مصباح یزدی، از روحانیان پرنفوذ اصولگرا، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نزدیکان امین انواری گفته‌اند بخش دیگری از اتهامات او حمایت از همجنسگرایان، بهاییان و شاهین نجفی، خواننده معترض ساکن خارج از کشور است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.