ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا و بریتانیا: احتمالاً هواپیمای روسی بمب‌گذاری شده بود

دولت بریتانیا و سازمان‌های امنیتی آمریکا احتمال می‌دهند هواپیمای مسافربری روسی که در صحرای سینا سقوط کرد بمب‌گذاری شده بود و بر اثر انفجار سقوط کرده است.

دولت بریتانیا و سازمان‌های امنیتی آمریکا احتمال می‌دهند هواپیمای مسافربری روسی که در صحرای سینا سقوط کرد بمب‌گذاری شده بود و بر اثر انفجار سقوط کرده است.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا شامگاه روز چهارشنبه ۴ نوامبر / ۱۳ آبان پس از نشستی با کابینه امنیتی در لندن گفت یک «احتمال قابل توجه» وجود دارد که دلیل سقوط هواپیمای روسی «انفجار یک بمب در داخل آن» بوده باشد.

هاموند گفت این ارزیابی بر اساس بررسی «تمام اطلاعات موجود از منابع مختلف» به‌دست آمده است.

روز شنبه گذشته یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینای مصر سقوط کرد که هنوز دلیل اصلی آن روشن نشده است. در این رویداد همه ۲۲۴ سرنشین و خدمه هواپیما کشته شدند. این هواپیما از شرم‌الشیخ مصر عازم سن‌پترزبورگ بود.

در همین حال بریتانیا اعلام کرد که تمامی پروازهای خود از شرم‌الشیخ به فرودگاه‌های بریتانیا را به دلایل امنیتی متوقف کرده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: «ما باید امنیت شهروندان خود را در اولویت قرار دهیم. وقتی ما چنین اطلاعاتی داریم نباید از اقدام دریغ کنیم.»

همزمان ایرلند نیز به این تصمیم بریتانیا پیوست و پرواز هواپیماهای ایرلندی در حریم هوایی صحرای سینا تا اطلاع بعدی متوقف شد.

مقامات مصری به این تصمیم بریتانیا و ایرلند واکنش منفی نشان داده‌اند.

از سوی دیگر چندین رسانه آمریکا گزارش دادند که بر اساس اطلاعات سازمان‌های امنیتی آمریکا، پیش از پرواز هواپیمای مسافربری روسیه یک بمب در آن کار گذاشته شده بود. این اقدام احتمالاً توسط یک کارمند بخش خدمات اثاثیه و یا فردی از سرویس پذیرایی صورت گرفته است.

بر این اساس، دستور انفجار بمب در هواپیمای روسی توسط مرکزیت گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه صادر نشده بلکه نیروهای وابسته به داعش در صحرای سینا این دستور را داده‌اند.

مایکل مورل، معاون سابق رئیس سازمان سیا به شبکه ان‌بی‌سی گفت این اطلاعات از طریق شنود مکالمات اعضای داعش به‌دست آمده است.

با این حال مورل در این‌باره احتیاط را حفظ کرد و گفت محتوای صحبت‌های اعضای داعش به اندازه کافی دقیق نیست تا با اطمینان از انفجار یک بمب سخن گفت. بنابر این نه سازمان سیا و نه سازمان‌های اطلاعاتی دیگر ارزیابی نهایی ارائه نداده‌اند. برای برطرف شدن شک و تردیدها، باید منتظر بررسی جعبه سیاه هواپیما و ویرانه‌های آن ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.