ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کورش زعیم در وزارت اطلاعات بازجویی شد

کورش زعیم از فعالان سیاسی ملی‌گرا، به دفتر مرکزی وزارت اطلاعات احضار شد و در آن‌جا مورد بازجویی قرار گرفت.

کورش زعیم از فعالان سیاسی ملی‌گرا، به دفتر مرکزی وزارت اطلاعات احضار شد و در آن‌جا مورد بازجویی قرار گرفت.

احضار کورش زعیم روز چهارشنبه ۱۳ آبان صورت گرفت. به‌گفته خود او، در بازجویی، درباره فعالیت‌ها، جلسه‌ها، مصاحبه‌ها، نوشتارها و لحن نوشتار‌ها و سخنان او صحبت شده و به او هشدار داده‌اند که با لحن و ادبیات تند در مورد نظام جمهوری اسلامی سخن نگوید در غیر این صورت با او برخورد خواهد شد.

همچنین بازجوهای وزارت اطلاعات به کورش زعیم گفته‌اند اجازه ندارد با رسانه‌های خارجی گفت‌وگو کند.

افزون بر این، آن‌ها گفته‌اند در حال تشکیل پرونده جدیدی برای او هستند.

کورش زعیم، نویسنده، مترجم، از مؤسسان سازمان «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر» و عضو پیشین شورای مرکزی جبهه ملی ایران، شنبه ۱۰ مرداد سال جاری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

«طرح بزرگداشت سرباز ایرانی»، «طرح پشتیبانی از کارگران ایرانی» و «تبلیغ علیه نظام» از اتهامات وارده به این پژوهشگر است.

زعیم در سال ۱۳۸۵، به علت مواضع سیاسی خود ۴۷ روز، در تیر ۱۳۸۸، ۹۱ روز و در بهمن ۱۳۸۹، ۲۷ روز را در انفرادی بند ۲۰۹  اوین زندانی شد.

این نویسنده و مترجمِ «آزادی و مسئولیت روشنفکران» اثر کارل پوپر، آثار متعددی دیگری نیز در حوزه متون تاریخی و علمی ترجمه و تألیف کرده است. از آن جمله می‌توان به کتاب «امپراتوری شوروی به کجا می‌رود؟» و «تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد» اشاره کرد. او افزون بر پژوهش در زمینه‌های ریاضیات، اقتصاد، کشاورزی و صنعت، بنیان‌گذار کانون «اندیشه و سخن» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهراب بدبخت

    اینطوری خیلی خوبه.چون ما ایرانی ها بعضا جوگیر میشیم بهتره اول یه اخطار درست وحسابی بدن .بعدش اگه تکرار کرد بگیر و ببند و این حرفا باشه.همون بار اول ذارت طرف رو نبرن ناکجا اباد.

  • بهنام

    خوبی آزادی بیان در سایت وزین رادیو زمانه این است که بعضی ها که دور از آتش به سر برده و خارج نشین هستند ، برای دیگران نسخه های عجیب و غریب پیچیده و تعیین تکلیف میکنند و البته خط فکری خود را لو داده و خود را بیش از پیش رسوا می نمایند . کسانی که مهندس کوروش زعیم را نمی شناسند و با نظرات او آشنا نیستند سعی در تخریب چهره او دارند . کسی چه میداند ، شاید هم از مزدوران و جیره خواران نظان ننگین جمهوری اسلامی باشند که خود را نخود هر آش کرده و می آیند اینجا در بخش نظرات برای دیگران خط و نشان می کشند !

  • احمد

    آقای زعیم هموطن عزیز ماست و حق دارد عقایدش را برای بهتر اداره شدن کشوری که رتبه رفاه اجتماعیش یکی از پایین ترین هاست (مرتبه ۱۱۰ بین ۱۴۰ کشور)ابراز کند..او حق دارد سوال کند که چگونه است که ایران این همه از ترکیه و کره جنوبی که ۳۶ سال پیش در سطح به مراتب بالاتری بود ، این همه از نظر رفاه مردم عقب افتاده است

  • ali

    متاسفانه شعور و فرهنگ مقامات جمهوری اسلامی بسیار پایین تر از همتایان شوروی سابق ، امپراتوری کلیسازده روم قرون وسطی ، حکومت ایدئولوژیک نژادپرست آلمان هیتلری ، حکومتهای اروپای شرقی مارکسیست منحله و مضمحل شده است . مقامات جمهوری اسلامی اسیر در ایدئولوژی ضدملی ایران ستیز هستند و آثار شوم عملکردشان به زیان اکثریت ملت ایران منجرشده است .مبارزان مدنی همچون کوروش زعیم را باید قدرشان را دانست که آنها را به " امر به معروف و نهی از منکر " دعوت میکنند و نه اینکه محدودیت و حبس برایشان فراهم آورد .یقین بدانید عمر این ساختار به 40 نمی رسد و برقراری حکومت جهانی مهدی آرزوی دست نیافتنی و طنز تاریخ می شود . اساس انقلاب اسلامی با شعارهای استقلال و آزادی فریب بزرگی بود که موجب اشتباه یک ملت شد و ایران را از مسیر رسیدن به توسعه پایدار بشدت منحرف و عقبگرد کرد . تاریخ 37 ساله ایران نشان داد ایدئولوژی انقلابی و انقلاب برای هرملتی مصداق سم بوده و مردم مدتهاست که دارند سموم فکری شان را از ذهن و اعمال شان بیرون می ریزند . جمهوری اسلامی محکوم به فروپاشی است زیرا نه به استقلال و نه به آزادی اعتقاد داشته و ابتکار عملش را از دست داده و هیچ حرف و منطق قابل قبولی نزد ملت ایران ندارد .آخوند انسان دوپایی است که ذاتی آن غارتگری ، عوام فریبی و درنده خویی است .اخوندها برای همیشه از حاکمیت جاروب میشوند مثل آشغال

  • بابک

    آقای زعیم مردم محترم و آدم آزاده ای است. در چنین موقعیتی در کشور ماندن و حرف حق زدن کار ساده و «سانی نیست

  • اسکندر مرادی

    آنوقتی که میگفتی "امپراتوری شوروی به کجا میرود؟" یک سوال هم از خودتان میکردید که ما به کجا مبرویم؟ کسی که باد بکارد طوفان درو میکند

  • mansour

    مامورین اطلاعات کار بسیار درستی انجام داده اند! کسانی که خود را برتر از مقامات ایرانی میدانند،باید شعور و فرهنگشان هم بیشتر از مقامات جمهوری اسلامی باشد.ضمنن کسی که خود را معلم دمکراسی میداند،نباید بدون منطق،*** و فرصت طلبانه سخن بگوید و یا مخالف اعتقادات مذهبی انسان ها باشد!