ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرانجام یک قهرمانی: تیم فوتسال زنان به گواتمالا نمی‌رود

تیم ملی فوتسال زنان ایران قرار بود در تورنمنت جهانی ۲۰۱۵ گواتمالا شرکت کند اما به دلیل آنچه «عدم انجام هماهنگی لازم در زمان مناسب» اعلام شده، این سغر لغو شد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران قرار بود در تورنمنت جهانی ۲۰۱۵ در گواتمالا شرکت کند اما این سفر لغو شد.

جام جهانی فوتسال بانوان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود و از تیم ملی ایران نیز بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی برای حضور در این تورنمنت جهانی دعوت شده بود.

به گزارش ورزش سه به دلیل «عدم انجام هماهنگی لازم در زمان مناسب» نماینده اول آسیا نمی‌تواند در تورنمنت جهانی شرکت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در حاشیه فستیوال استعدادیابی دختران درباره اعزام تیم ملی فوتسال زنان به گواتمالا گفته: «به دلیل اینکه کشور گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد، برای گرفتن ویزا مجبوریم به آلمان سفر کنیم، اما مشکل اساسی دیگر این بود که برای سفر به آلمان هم نیازمند ویزا هستیم.»

علی کفاشیان در این باره به خبرگزاری ایسنا گفته: «تلاش کردیم ویزای فرودگاهی بگیریم اما این اتفاق تا الان رخ نداده. قرار بود به مکزیک برویم و از آنجا ویزا بگیریم اما گواتمالا اعلام کرده هزینه این سفر را نمی‌دهد.»

او در پاسخ به سؤال ایسنا که آیا حیف نیست این موقعیت از دست برود، گفته است: «بله حیف است که این فرصت را از دست بدهیم اما من هم حیف هستم!»

این در حالی است که پس از آنکه تیم ملی فوتسال زنان ایران در مقابل ژاپن پبروز شد و  قهرمانی نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شد، علی کفاشیان در جمع بازیکنان اعلام کرد که  تیم ملی به گواتمالا خواهد رفت. تیم ملی ژاپن که نایب قهرمان آسیا در این دور از مسابقات شده بود هم می‌خواهد به گواتمالا برود اما اعزام تیم ایران که قهرمان آسیا شده است، هنوز در ابهام است.

پیش‌تر، الهه عرب عامری، رئیس کمیته فوتبال بانوان و نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال گفته بود: «گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد. بایستی در کشور دیگری ویزا بگیریم و تا این لحظه تسهیلات ویزا از طرف گواتمالا به ما داده نشده است.»

رئیس کمیته فوتبال بانوان گفته بود: «اگر ما برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کنیم اما روادید ما برای حضور در این کشور صادر نشود و نتوانیم در مسابقات حضور یابیم در آن صورت قطعا با جریمه ای از سوی فیفا مواجه خواهیم شد.»

به نظر می‌رسد مشکل فدراسیون فوتیال تامین هزینه‌های این سفر است و این فدراسیون نمی‌خواهد برای زنان فوتسالیست چنین سرمایه‌گذاری‌ای را انجام دهد: «گواتمالا برای صدور روادید اعضای تیم، قانون احراز هویت از راه انگشت نگاری را اجرا می کند و ما باید با بیش از ۲۰ ورزشکار مدتی در کشور سومی مانند مکزیک اقامت کنیم تا موفق به اخذ این روادید شویم اما متاسفانه با وجود تامین اعتبارات مورد نیاز مطمئن نیستیم که بعد از یک سفر طولانی بتوانیم روادید گواتمالا را دریافت کنیم.»

آنها سال گذشته نیز به دلیل زیاد بودن مسافت در جام جهانی به میزبانی کلمبیا شرکت نکردند.

تاکنون تیم‌های ملی مردان در شرایط مشابه برای گرفتن ویزا به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند و چنین چیزی مطرح نشده است.

تیم ملی فوتسال مردان ایران سال ۲۰۰۰ برای شرکت در جام جهانی به گواتمالا رفت در حالی که این کشور در ایران سفارتخانه نداشت. در سال ۲۰۰۶ هم تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران به گواتمالا رفتند و در مسابقات جهانی شرکت کردند اما آن زمان سخنی از مشکلات ویزا به میان نیامد.

مسئولان ورزش زنان بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تیم‌های ملی زنان باید برای کسب انگیزه و تجربه در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند اما در شریطی که تیم ملی فوتسال زنان ایران برای نخستین بار مقام قهرمانی را در رشته‌های توپی، در تاریخ ورزش زنان آسیا به دست آورده، امکان تجربه بیشتر از آنها سلب شده است.

روزنامه شرق در گزارشی با تاکید بر بهانه‌جویی فدراسیون فوتبال، از تیتر «بوی بی‌پولی و ضعف دیپلماسی به مشام می‌رسد» استفاده کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.