ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام قوه قضائیه: ضرب و جرح، بیشترین جرم در ایران

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه ایران گفت بیشترین تعداد پرونده نزاع و ضرب و جرح در استان‌های چهار محال و بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد و البرز به دستگاه قضایی رسیده است.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه در کمیته پیشگیری از خشونت از افزایش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های کیفری استان‌ها خبر داد و گفت بیشترین اتهامات در این پرونده‌ها طی پنج سال گذشته مربوط به ضرب و جرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس، قنبرنژاد، نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه در کمیته پیشگیری از خشونت شنبه ۱۶ آبان، در اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت با اعلام این که شمار پرونده‌های ارائه شده به دادگاه کیفری استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ به ۲۰ هزار عدد افزایش یافت، گفت: «ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب جزو ۱۰  اتهام نخست کشور است».

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه ایران گفت استان‌های چهار محال و بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد و البرز بیشترین تعداد پرونده‌های نزاع و ضرب و جرح را دارند.

به گفته این مقام قوه قضاییه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی کمترین تعداد نزاع و ضرب و جرح گزارش شده است.

خشونت و پرخاشگری سالانه صد‌ها هزاران قربانی در ایران به جای می‌گذارد. آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۳ دست‌کم ۵۹۰ هزار نفر در ایران بر اثر درگیری و نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آماری که قنبرنژاد ارائه داد استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان در سال ۹۳ نسبت به جمعیت‌شان، بیشترین پرونده‌های قتل و استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه همچنین از افزایش ۹۸ درصدی مزاحمت برای زنان و دختران نسبت به سال ۹۱ خبر داد و گفت: «یک هزار و ۳۱۳ مورد تجاوز به عنف در سال ۹۳ گزارش شده که این تعداد نسبت به سال ۹۲، ۳۰ فقره کاهش داشته است».

به گفته قنبرنژاد ۵۰ درصد این خودکشی‌ها از طریق حلق‌آویز کردن، ۹ درصد در اثر مسمومیت دارویی و هفت درصد با سلاح گرم صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.