ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه اتباع خود را از مصر بازمی‌گرداند

، وزیر ترابری روسیه گفت: «هواپیماهای مسافربری روسیه خالی از مسافر در فرودگاه‌های مصر خواهند نشست و اتباع روسی را به کشور خود باز خواهند گرداند.»

در پی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، روسیه اتباع خود در مصر را که به عنوان توریست در این کشور به سر می‌برند به روسیه باز‌می‌گرداند.

سایت خبری یورونیوز، شنبه هفتم نوامبر/ ۱۶ آبان گزارش داد نزدیک به ۷۹ هزار تبعه روسیه که در گردشگاه‌های ساحلی دریای سرخ در مصر و در شهرهای شرم‌الشیخ و الغردقه به سر می‌بردند در انتظار انتقال به روسیه هستند. مقامات روسیه تخمین زده‌اند که عملیات بازگرداندن این مسافران به روسیه چندین روز به طول انجامد.

ماکسی سوکولوف، وزیر ترابری روسیه گفت: «هواپیماهای مسافربری روسیه خالی از مسافر در فرودگاه‌های مصر خواهند نشست و اتباع روسی را به کشور خود باز خواهند گرداند.» او تأکید کرد که این مسافران اجازه نخواهند داشت بار و چمدانی با خود برگردانند.

یک هفته پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا، مقامات روسیه جمعه ششم نوامبر اعلام کردند که تمام پروازهای هواپیماهای مسافرتی این کشور به مصر لغو شده است.

ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد تمهیدات امنیتی شدیدتری را برای سفرهای هوایی اتباع این کشور به مصر اعمال می‌کند.

از روز گذشته بریتانیا نیز عملیات بازگرداندن اتباع خود را از شرم‌الشیخ آغاز کرده است. بیش از ۲۰ هزار تبعه بریتانیا که در فرودگاه این شهر در انتظار بازگشت به کشور خود هستند اجازه ندارند چمدان‌های خود را ببرند. از ۲۹ پرواز برنامه‌ریزی شده بریتانیایی، تنها هشت پرواز فرودگاه مصر را ترک کردند.

مصر از هم‌پیمانان خارجی این کشور به دلیل «سهل‌انگاری در مبارزه با تروریسم» انتقاد کرد.

شنبه گذشته بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای روسی در صحرای سینا تمام ۲۲۴ سرنشین این هواپیما کشته شدند. شاخه‌ای از القاعده در یمن و گروه دولت اسلامی(داعش) مسئولیت حمله به این هواپیما را بر عهده گرفته‌اند.

تاکنون دلیل اصلی سقوط این هواپیما رسماً اعلام نشده است. روسیه می‌گوید به احتمال قوی انفجار بمبی در هواپیما موجب سقوط آن شده است.

خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی از روند بررسی داده‌های جعبه سیاه این هواپیما اعلام کرد که به نظر می‌رسد این هواپیمای ایرباس ۳۲۱  به دلیل انفجاری در داخل هواپیما سقوط کرده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    روسیه در رفت. روسیه با اتباعش در رفت