ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم فوتسال زنان با دستور ویژه به گواتمالا می‌رود

پیش‌تر اعلام شده بود که به دلیل مشکلات ویزا این سفر لغو شده است اما با دستور ویژه رئیس جمهوری ایران، اکنون قرار شده وزارت خارجه برای تیم ویزای فرودگاهی بگیرد.

با دستور ویژه رییس جمهوری ایران، تیم ملی فوتسال زنان به گواتمالا خواهد رفت. پیش‌تر اعلام شده بود که به دلیل مشکلات ویزا، این سفر لغو شده است.

جام جهانی فوتسال زنان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود و از تیم ملی ایران نیز بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی برای حضور در این تورنمنت جهانی دعوت شده است.

محمدرضا تابش، نایب رییس اول فراکسیون ورزش مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته که رییس جمهوری به وزارت ورزش و وزارت امور خارجه دستور ویژه داده که شرایط اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به جام جهانی را فراهم کند.

او گفته که تورنمنت بین‌المللی گواتمالا چون زیر نظر فیفا برگزار می‌شود برای ایران حایز اهمیت است و فدراسیون فوتبال عزمش را برای حضور در این رقابت‌ها جزم کرده بود، اما به دلیل مشکل ویزای گواتمالا تاکنون اعزام این تیم به رقابت‌ها منتفی اعلام شده بود. اما با پیگیری‌های انجام شده شرایط برای اعزام تیم فوتسال زنان به جام جهانی فراهم شده است.

به گفته تابش، وزیر امور خارجه تلاش‌ها برای امکان گرفتن ویزای فرودگاهی گواتمالا در جریان است و قرار است وزارت ورزش کلیه هزینه‌های این سفر را پرداخت کند.

پس از اعلام خبر لغو سفر تیم فوتسال زنان ایران به این تونمنت جهانی، واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد و فعالان زنان قصد داشتند کمپین‌هایی برای اعتراض به این وضعیت ایجاد کنند و به شیوه‌های مختلف به دولت ایران برای تغییر این تصمیم فضار بیاورند که این واکنش‌ها در راخل ایران به واکنش متقابل ایجاد شد تا جایی که نایب رییس فدراسیون فوتبال گفته بود: «خبر کذبی را منتشر می کنند که فدراسیون حاضر نشد بانوان فوتسالیست ایرانی را برای گرفتن ویزا به امارات ببرد؟! سوال من اینجا است که چرا ما باید اگر چنین موقعیتی باشد، از آن استفاده نکنیم. بعد بی بی سی و تلویزیون‌های بیگانه هم با دیدن این خبر و چون دانش و شعور کافی ندارند در مورد آن صحبت می کنند، می‌گویند به به بانوان فوتسالیت ایرانی ظلم شده است.»

تابش هم به واکنش رسانه‌های خارج از کشور به این موضوع  اشاره کرده و گفته است: «متاسفانه برخی از رسانه‌های معاند طی روزهای اخیر موضوع عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های گواتمالا را به نگاه‌های جنسیتی ربط داده بودند در حالی که دولت و مجموعه فدراسیون فوتبال همواره نگاه حمایتی نسبت به ورزش بانوان خصوصا ورزش قهرمانی زنان ایران داشته است و موضوع تبعیض جنسیتی در اعزام بانوان توهمی بیش نیست.»

مسئولان ورزش زنان بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تیم‌های ملی زنان باید برای کسب انگیزه و تجربه در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند اما ورزشکاران زن ایران به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه بارها از امکان شرکت در مسابقات بین‌المللی باز مانده‌اند.

در همین زمینه؛ 

سرانجام یک قهرمانی: تیم فوتسال زنان به گواتمالا نمی‌رود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دربدر

    اميدوارم اما حكايت اى دلى باور نكن ...