ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۲۶ درصدی شمار قربانیان حوادث شغلی در مازندران

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، سقوط از بلندی با ۶۵ درصد فوتی، رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داده است.

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت که در شش ماه ابتدای امسال ۵۴ نفر در این استان براثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

علی عباسی شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، شمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث کار در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۳ در استان مازندران را ۴۳ نفر اعلام کرد.

او گفت که ۴۲ نفر از کشته‌شدگان حوادث کار در شش ماهه ابتدای سال جاری متأهل و ۱۲ نفر دیگر مجرد بودند.

میزان مرگ‌ومیر کارگران به علت پایین بودن سطح ایمنی محیط کار در تمام استان‌های کشور بالاست. سالانه نزدیک به ۱۰ هزار تن در ایران بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، سقوط از بلندی با ۶۵ درصد فوتی، رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داده است.

برق‌گرفتگی با ۱۴ درصد فوتی، جسم سخت با هشت درصد فوتی و سایر موارد با چهار درصد در رتبه‌های بعدی عوامل منجر به مرگ دراثر حوادث کار در استان مازندران اعلام شده است.

سال گذشته محمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین‌الملل گفته بود که ۴۷ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است. همچنین شرایط ایمنی کارگران ساختمانی و کارگران معدن نامناسب‌تر از باقی کارگران است از این رو، تعداد مرگ کارگران به علت شرایط ناامن شغلی در این دو حوزه بالا‌تر است.

در شش ماه ابتدای امسال شهرستان‌های ساری با ۹ فوتی، آمل و بابل هرکدام با هشت فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس، رامسر و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ براثر حوادث کار را در استان مازندران داشتند.

آمار سازمان جهانی کار نشان می‌دهد که سالانه ۳۶۰ میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد که از این تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.