ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: مرگ سردار همدانی در سوریه بر اثر سانحه رانندگی بود

اسماعیل کوثری می‌گوید که دلیل اینکه به حسین همدانی «شهید» می‌گوییم این است که او هم هجرت کرد و هم مجاهدت.

یک نماینده مجلس ایران می‌گوید حسین همدانی از فرماندهان سپاه ایران که یک ماه پیش در سوریه کشته شد، بر اثر سانحه رانندگی جانش را از دست داد. پیشتر گفته می‌شد که او توسط نیروهای داعش کشته شد.

اسماعیل کوثری، رئیس کمیته دفاعی مجلس ایران، عصر چهارشنبه ۱۷ آبان به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «سردار همدانی وقتی در حال حرکت به سوی منطقه بود، به دلیل باریک بودن جاده و زیاد بودن سرعت، خودروی وی هنگام سبقت از یک کامیون واژگون و بر اثر این حادثه شهید همدانی دچار ضربه مغزی شد.»

او درباره اینکه چرا به حسین همدانی «شهید» گفته می‌شود، افزود: «دلیل اینکه ما به ایشان می‌گوییم شهید، این است که وی هم هجرت کرد و هم مجاهدت.»

روابط عمومی سپاه پاسداران در این باره با انتشار اطلاعیه‌ای گفته بود حسین همدانی از «مدافعان حرم» بود و عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ «در حین انجام مأموریت‌های مستشاری» در حومه شهر حلب به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) کشته شد.

 «مدافعان حرم» شیعیانی هستند که در دفاع از حرم زینب کبری در سوریه می‌جنگند. مقبره زینب کبری، خواهر سومین امام شیعیان در هفت کیلومتری دمشق و نزدیک به فرودگاه این شهر است.

با این حال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته بود همدانی با سه نفر همراه بوده که در حادثه خودرو و در صحنه شناسایی «به شهادت رسید.»

حسین همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران منطقه غرب در استان‌های کردستان و همدان و از فرماندهان جنگ هشت ساله ایران و عراق بود.

اتحادیه اروپا در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، حسین همدانی و ۳۱ مقام ایرانی دیگر را به دلیل نقض گسترده حقوق شهروندان ایرانی تحریم و از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. همچنین کلیه دارایی‌های این مقامات در اروپا مسدود شد.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا حدود یک ماه پیش، بیش از ۶۰ نفر از اعضای سپاه‌ پاسداران در این درگیری‌ها کشته شدند.  از یک ماه پیش تاکنون دست‌کم ۴۰ کشته  از اعضای سپاه پاسداران به رقم پیشین افزوده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهروز

    هنوز معلوم نشده که ۷۲ باکره نصیبش شده (اگر" شهید " شده ) ویا صفر باکره اگر در یک تصادف شرش کم شده است.

  • بهنام

    اگر همینطور پیش بره تا چند وقت دیگر میگویند هنگام ورود به توالت با پای چپ و راست ، یک لحظه اشتباه کرد و با سر به چاه توالت فرو رفت . این است سرنوشت مزدوران و جیره خواران تظام پوسیده اسلامی که با خواری و خفت جانشان را در راه خامنه ای و اسد جنایتکار از دست میدهند و بعد از مرگشان هم اینگونه تحقیر می شوند ، باشد تا عبرت باقی مزدوران و جیره خواران حکومت ننگین اسلامی واقع گردد .