ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال خروج تالاب انزلی از فهرست ۱۰ تالاب بر‌تر جهان

این گزارش مشکل مهم مرداب را «آلودگی روز افزون آب آن» بیان می‌کند و می‌افزاید که تقریباً فاضلاب تمام خانه‌های مسکونی و اغلب کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی واقع در اطراف مرداب به درون می‌ریزند.

آلودگی‌های تالاب انزلی در شمال ایران به طور روز افزون در حال افزایش است و به همین دلیل ممکن است این تالاب از فهرست ۱۰ تالاب بر‌تر کنوانسیون جهانی رامسر خارج شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، دوشنبه ۱۸ آبان در گزارشی با اشاره به این «خطر و نگرانی» نوشت که «‌وضعیت چنان نگران‌کننده است که نام تالاب انزلی در سیاهه‌ سرخ تالاب‌های در خطر نابودی قرار گرفته است.»

تالاب انزلی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران و یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های آبی به‌شمار می‌رود.

این گزارش مشکل مهم مرداب را «آلودگی روز افزون آب آن» بیان می‌کند و می‌افزاید: «تقریباً فاضلاب تمام خانه‌های مسکونی و اغلب کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی واقع در اطراف مرداب به درون آن‌ یا به داخل رودخانه‌هایی که به مرداب می‌ریزند، سرازیر می‌شوند».

یک ‌سال از زمانی که طومار مردم انزلی برای نجات تالاب این شهر به دست معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رسید، گذشته است. با این وجود، وضعیت تالاب انزلی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان نیز مهرماه گذشته گفت تالاب انزلی به‌عنوان یکی از تالاب‌های بین‌المللی قدیمی در حال مرگ است و عمق آب آن از ۱۱ متر به یک‌ونیم متر کاهش پیدا کرده است.

هر سال بیش از ۳۲ میلیون مترمکعب فاضلاب خانگی و حدود دو میلیون لیتر سموم از طریق مزارع کشاورزی وارد محیط تالاب انزلی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.