ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلموت اشمیت درگذشت

هلموت اشمیت، صدراعظم پیشین آلمان بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ نوامبر / ۱۹ آبان در سن ۹۶ سالگی در شهر هامبورگ درگذشت.

هلموت اشمیت، صدراعظم پیشین آلمان بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ نوامبر / ۱۹ آبان در سن ۹۶ سالگی در شهر هامبورگ درگذشت.

هلموت اشمیت در سال‌های پرتنش ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ هدایت آلمان را برعهده داشت.

هلموت اشمیت پنجمین صدراعظم آلمان، یکی از سیاستمداران مطرح پس از جنگ جهانی دوم این کشور به‌شمار می‌رفت و در سال‌های پرتنش ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ هدایت آلمان را برعهده داشت.

هلموت اشمیت فرزند یک معلم با تباری یهودی بود. اشمیت در جنگ جهانی دوم به‌عنوان سرباز در جبهه‌های شرق و غرب جنگید و در سال ۱۹۴۵ اسیر ارتش بریتانیا شد. پس از جنگ، او که معماری خوانده بود، به آموزش علوم سیاسی و اقتصاد روی آورد.

فعالیت اشمیت به‌عنوان یک سوسیال دموکرات، در سال ۱۹۴۶ با ورود به این حزب آغاز شد و در سال ۱۹۷۴ با صدراعظم شدن آلمان به اوج خود رسید.

در دوران زمامداری او، بحران نفت، تورم و رکود اقتصادی گریبانگیر آلمان شد و تلاش او برای مقابله با این مشکلات صرف شد. فعالیت‌های «فراکسیون ارتش سرخ»، گروه چپگرای مسلح و تندرو نیز در دوران دولت اشمیت به اوج رسید اما او در برابر این گروه و گروگان‌گیری‌ها و ترورهای آن ایستادگی کرد و خواسته‌های آن‌ها را عملی نساخت.

در سال ۱۹۸۲ با روی کار آمدن هلموت کهل، اشمیت وارد عرصه روزنامه‌نگاری و نویسندگی شد. او در این دوران مدیرعامل و ناشر هفته‌نامه معتبر «دی تسایت» آلمان شد و در آن‌جا قلم زد.

هلموت اشمیت سیگاریِ قهاری بود و همواره در مصاحبه‌های تلویزیونی با سیگاری در دست ظاهر می‌شد و مدام سیگار روشن می‌کرد. به‌رغم این، و با وجود کهولت سن، بسیار پرکار بود. یک بار در سال ۱۹۹۷ در سخنانی به‌مناسبت ۷۹ سالگی‌اش گفت: «آنقدر ادامه می‌دهم تا خداوند بگوید دیگر بس است!»

او و همسرش هانلوره اشمیت که به او «لوکی» می‌گفتند ۶۸ سال با هم زندگی کردند و به‌شدت به هم وابسته بودند. «لوکی» پنج سال پیش درگذشت و پس از مرگ او هلموت اشمیت با منشی سابقش روت لوآ زندگی کرد. اشمیت می‌گفت: «روت زندگی مرا نجات داد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.