ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه جمهوری اسلامی سپاه پاسداران را به «اقدام علیه دولت و ملت» متهم کرد

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران، بدون نام بردن از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، این سازمان را متهم کرده که با «پول، رسانه و سلاح‌هایی» که در اختیار دارد، «کلیدواژه نفوذ را به عنوان سرنیزه‌ای در پهلوی دولت و گلوگاه ملت فرو برده است.»

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران، بدون این‌که به نام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نهاد امنیتی بازداشت‌کننده آن‌ها اشاره کند، این سازمان را متهم کرده که با «پول، رسانه و سلاح‌هایی» که در اختیار دارد، «کلیدواژه نفوذ را به عنوان سرنیزه‌ای در پهلوی دولت و گلوگاه ملت فرو برده است.»

این روزنامه که در سرتاسر یادداشت خود به نام سپاه اشاره‌ای نکرده، جلوگیری از فعالیت شرکت‌های آمریکایی «مک دونالد» و «کی. اف. سی» و بازداشت چند روزنامه‌نگار توسط این نهاد نظامی را به عنوان «اوج فعالیت‌های ضدنفوذ» سپاه برشمرده و گفته که «با تهدید روزنامه‌نگاران پشتیبان دولت می‌کوشند تا با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهند.»

روزنامه جمهوری اسلامی، کسانی را که «غوغای نفوذ» سر می‌دهند، متهم کرده که «بیشترین سهم را در ایجاد زمینه‌های رخنه دشمنان در عرصه‌های گوناگون کشور فراهم کرده‌اند.»

هفته گذشته اعلام شد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پنج روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است.

عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، آفرین چیت‌ساز ستون‌نویس روزنامه ایران، احسان مازندرانی خبرنگار سابق پارلمانی و مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان و سامان صفرزایی خبرنگار ماهنامه اندیشه پویا، از جمله روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده هستند. اطلاعات سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

همزمان با انتشار یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی، یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران در یادداشتی که در روزنامه جوان وابسته به سپاه، امروز چهارشنبه ۲۰ آبان نوشته هشدار داده با کسانی که «نفوذ» را مورد تردید قرار می‌دهند، باید برخورد شود.

در همین حال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز گذشته درباره بازداشت روزنامه‌نگاران گفت «به نظر می‌رسد این مسأله به‌زودی قابل حل باشد.»

پیش‌تر نیز حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از بازداشت این روزنامه‌نگاران انتقاد کرده بود. او گفته بود: «این جوانان سرمایه‌های نظام هستند و نباید دلسردشان کنیم. انشاءالله همه چیز درست می‌شود.»

بحث نفوذ دشمن، پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۲۵ شهریور در مقابل فرماندهان سپاه مطرح شد و در راهپیمایی ۱۳ آبان به صورت سازماندهی شده وارد شعار‌ها شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    یک «بازی مذبوحانه» دیگر رهبر مذبوح خامنه ای!