ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات کابل در اعتراض به سر بریدن گروگان‌های هزاره

روز چهارشنبه ۲۰ آبان / ۱۱ نوامبر، هزاران نفر در مرکز شهر کابل و نزدیکی ارگ ریاست جمهوری در اعتراض به سربریدن گروگان‌های هزاره به‌دست طرفداران گروه «دولت اسلامی» (داعش) دست به تظاهرات زدند. به

روز چهارشنبه ۲۰ آبان / ۱۱ نوامبر، هزاران نفر در مرکز شهر کابل و نزدیکی ارگ ریاست جمهوری در اعتراض به سربریدن گروگان‌های هزاره به‌دست طرفداران گروه «دولت اسلامی» (داعش) دست به تظاهرات زدند. به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، ۲۰ هزار نفر تظاهرکننده از منطقه دشت برچی در غرب کابل که شیعه‌نشین است، به مقصد مرکز شهر در نزدیکی دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری حرکت کردند.

قربانیان هفت نفر شامل زنان و یک کودک بودند که هنگام مسافرت در زابل، گروگان گرفته شدند. تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردها و شعارهاشان دولت افغانستان را به اینکه در مقابل «جنایت طالبان و داعش» سکوت کرده است، متهم کردند.

جسدها روز سه‌شنبه در شهر غزنی تشییع شده بودند اما خانواده‌های قربانیان تابوت‌ها را به کابل فرستادند تا مجدد در این تظاهرات اعتراضی تشییع شوند. تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌های کابل در حالی که تابوت‌های قربانیان را حمل می‌کردند، شعارهای «مرگ بر ارگ» و «استعفا، استعفا» دادند. آن‌ها همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان را مخاطب قرار می‌داد و از رئیس دولت می‌خواست که امنیت قوم هزاره را تأمین کند.

مقام‌های محلی زابل در جنوب افغانستان روز یکشنبه ۱۷ آبان/ ۸ نوامبر اعلام کردند که شبه‌نظامیان وابسته به گروه «دولت اسلامی» (داعش) هفت نفر از غیرنظامیانی را که از ماه گذشته گروگان گرفته شده بودند، سر بریده‌اند. این هفت نفر به همراه ۲۴ نفر دیگر در مسیر هرات به کابل در حرکت بودند که توسط شبه‌نظامیان دستگیر شدند. تعدای از گروگان‌ها آزاد شدند، و ۸ نفر دیگر نیز پس از کشته‌شدن هفت گروگان به کمک نیروهای امنیت ملی افغانستان نجات یافتند.

گروگان‌ها متعلق به قوم هزاره‌اند که اکثر آن‌ها شیعه‌مذهب‌اند و در جنگ‌های قومیتی افغانستان در دوران طالبان نیز به آن‌ها خشونت می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    زنده باد آن مردم. امیدواریم که با هشیاری و همبستگی بر مشکلات پیروز شوند و زندگی خوبی را ادامه دهند