ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت‌ دست‌کم ۱۸ تن از فعالان مدنی در شهر اهر

در شهر اهر استان آذربایجان شرقی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۸ تن از فعالان مدنی را بازداشت کردند.

در شهر اهر استان آذربایجان شرقی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۸ تن از فعالان مدنی را بازداشت کردند.

به‌گزارش هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این بازداشت‌ها سه روز پس از اعتراضات مردم شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و غربی، روز پنج‌شنبه ۲۱ آبان رخ داده است.

اسامی بازداشت‌شدگان صالح مالاعباسی، ابراهیم نوری، حامد آله‌ویردی، علی‌رضا چنگیزی، محراب اهری، قادر زمانی، محمدغریبه، علی وطن‌خواه، وحید عظیم‌پور، جبار صیفی، یاسین قره‌پور، کریم خونیقی، صادق کریم‌پور، مهدی عبدیان، مرتضی باقرپور، یاسین قادری، علی رنجبر، اکبر ابول‌زاده، اعلام شده است.

روز دوشنبه ۱۸ آبان صدها نفر در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و غربی دست به تجمع اعتراضی زدند. آذربایجانی‌ها به پخش یک برنامه تلویزیونی به نام «فیتیله» اعتراض داشتند. آن‌ها معتقدند که این برنامه توهین به ترک‌ها بوده است. یگان‌های ویژه نیروهای امنیتی به مقابله با معترضان برخاستند و به آن‌ها حمله کردند. گفته می‌شود که در این اعتراضات دست‌کم دو نفر زخمی و شماری نیز بازداشت شده‌اند.

به‌گزارش هرانا، پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که نیروهای امنیتی در شهر اهر با تماس تلفنی و نیز مراجعه به منازل فعالان مدنی و نیز با در دست داشتن حکم جلب شماری از آن‌ها، تهدید کرده بودند که اگر در هرگونه تجمع اعتراضی شرکت کنند بازداشت خواهند شد. نیروهای امنیتی همچنین از این فعالان خواسته‌اند که در روزهای آینده در هیچ تجمع اعتراضی شرکت نکنند.

هنوز معلوم نیست که بازداشت‌شدگان در دست چه نهاد امنیتی هستند و در کدام محل نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    ببخشید میترا خانم شما چه هستید؟؟؟آدم با مدنیت!یا آدم با تمدن؟ مرحوم پیشه وری بزرگ تر از آن است که نامش بر دهان هر کسی بچرخد...شما هم لطف کن در رابطه با چیزی که بهت مربوط نیست کامنت نده.

  • بهنام

    از ادیتور سایت رادیو زمانه خواهشمندم هر کامنت توهین آمیز و تفرقه افکن را در اینجا منتشر نکند و آب به آسیاب نفرقه افکنان نریزد .

  • میترا

    اهر و مدنیت؟؟؟ فعال مدنی در اهر چه می کند؟ اینها مشتی اراذل و اوباش هستند مثل هواداران پیشه وری خود فروخته.