ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین دوم آذر به ایران می‌رود

مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین ۱۰ روز دیگر به‌شکل رسمی به ایران سفر خواهد کرد. سفر پوتین به ایران در شرایط گفت‌وگوهای وین برای حل بحران سوریه اهمیت دارد.

یوری یوشاکف، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در روز دوشنبه ۲۳ نوامبر / دوم آذر به‌شکل رسمی به ایران سفر خواهد کرد. سفر پوتین به ایران در شرایط گفت‌وگوهای وین برای حل بحران سوریه از اهمیت برخوردار است.

احتمالاً پوتین با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز ملاقات خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یوری یوشاکف روز جمعه ۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان گفت «رئیس جمهوری ما در چارچوب نشست کشورهای صادرکننده گاز به تهران خواهد رفت.»

یوشاکف افزود: «[در این سفر] دیدارهای دو جانبه، به‌ویژه با کشور میزبان انجام خواهد شد.»

او همچنین گفت که احتمالاً پوتین با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز ملاقات خواهد کرد.

این نخستین سفر رسمی پوتین به ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون است.

مسکو یکی از کشورهای متحد ایران به‌شمار می‌رود. این دو کشور از رژیم بشار اسد پشتیبانی می‌کنند. روسیه همچنین نقشی حیاتی در مذاکرات هسته‌ای برای ایران ایفا کرد و امیدوار است که روابط تجاری با تهران را تقویت کند.

روز پنج‌شنبه در نشست کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه گفت روابط اقتصادی ایران و روسیه در حال حاضر سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است. او از افزایش روابط اقتصادی دو کشور استقبال کرد و افزود حجم ارزش مبادلات اقتصادی ایران و روسیه در آینده سالانه نزدیک به ۱۰ میلیار دلار خواهد رسید.

الکساندر نوواک تهران را «هم‌پیمان استراتژیک» روسیه خواند و از عقد قراردادهای متعدد بین دو کشور در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل به میزان چندین میلیارد دلار خبر داد.

به‌تازگی نیز سرگئی چمزوف، مدیرکل شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه (روس تک) اعلام کرد که این کشور قرارداد فروش سامانه موشکی اس – ۳۰۰ را با ایران امضا کرد. ایران تا پایان سال جاری میلادی این پدافند هوایی را دریافت خواهد کرد.

پیش از سفر پوتین به ایران مذاکرات حل بحران سوریه روز شنبه ۱۴ نوامبر / ۲۳ آبان در وین برگزار خواهد شد. دستور کار این نشست تعیین نمایندگان «هیأت واحد» مخالفان حکومت سوریه است که قرار است با رژیم درباره انتقال سیاسی قدرت مذاکره کند.

ایران و روسیه در مورد تعریف گروه‌های تروریستی در سوریه با آمریکا و هم‌پیمان‌های اروپایی‌اش و همچنین کشورهای عربی اختلاف نظر دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

     پوتین صورتحساب میاورد تا سهمش را از ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار رفع تحریم شده بگیرد.!

  • Majid

    اتحاد پوتین و پشمین (آخوند) = سرنگونی ولایت پشماگین!