ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور در پاریس: دستِ‌کم ۱۲۸ کشته و ۲۰۰ تن زخمی

محله دهم و یازدهم پاریس و ورزشگاه «استد دو فرانس» در شمال پاریس شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر صحنه عملیات تروریستی خونین بود. در سراسر فرانسه وضعیت اضطراری اعلام شده و مرزهای این کشور بسته شده‌اند.

محله دهم و یازدهم پاریس و ورزشگاه «استد دو فرانس» در شمال پاریس شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر صحنه عملیات تروریستی خونین بود. در حالی‌که در ورزشگاه «استد دو فرانس» دو تیم ملی آلمان و فرانسه در یک بازی دوستانه شرکت کرده بودند، ابتدا صدای چند انفجار شنیده شد، سپس تلویزیون «ب اف ام» فرانسه گزارش داد که یک نفر را مقابل این ورزشگاه مثله کرده‌اند و عده‌ای را به قتل رسانده‌اند.

بازی آلمان و فرانسه پایان یافت و پلیس با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی شدید تلاش کرد تماشاگران را از ورزشگاه تخلیه کند. آن‌ها آرامش خود را حفظ کرده بودند. هلیکوپترها بر فراز ورزشگاه پرواز می‌کنند و پلیس همه خیابان‌های اطراف این محل را مسدود کرده است.

به گزارش تلویزیون «بی اف ام» به زودی مشخص شد که تروریست‌ها در مقابل ورزشگاه «استد دو فرانس» عملیات انتحاری انجام داده‌اند.

محله دهم و یازدهم هم صحنه عملیات تروریستی بود. تروریست‌ها به سالن «باتاکلان» در حوالی میدان رپوبلیک هجوم بردند و عده زیادی را گروگان گرفتند و عده‌ای را هم در بدو ورود به سالن به قتل رساندند. آن‌ها اعلام کردند که این قتل عام به خاطر سوریه است.

کماندوهای پلیس حدود ساعت یک بامداد موفق شدند گروگان‌ها را آزاد کنند. دو تروریست دست‌کم یک صد نفر از تماشاگران کنسرت را به قتل رساندند. شبکه تلویزیونی «بی اف ام» و «سی ان ان» گزارش داده‌اند که دو تروریست لباس سیاه پوشیده بودند و به مدت ده دقیقه با کلاشنیکوف تماشاگران کنسرت را به گلوله بسته بودند. ۱۵۰۰ نفر برای تماشای کنسرت گروه متال « Eagles of Death Metal»به سالن «باتاکلان» رفته بودند.

فرانسوا اولاند در حالی‌که بسیار برافروخته بود، در فرانسه شرایط اضطراری اعلام کرد. رییس جمهوری فرانسه همچنین خبر داد که فرانسه مرزهای خود را خواهد بست و در صدد خواهد بود حلقه‌های اسلامگرایان تروریست در پاریس را کشف و آن‌ها را خنثی کند.

شهرداری پاریس از شهروندان خواسته است خانه‌های خود را ترک نکنند. فرانسوا اولاند از نظامیان خواست برای تأمین امنیت شهر به یاری پلیس بشتابند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا درباره حوادث تروریستی پاریس گفته است: «این فقط حمله به پاریس نیست. حمله به فرانسه هم نیست. حمله به انسانیت است.»

اوباما خاطرنشان کرده که آمریکا درین شرایط فرانسه را تنها نخواهد گذاشت.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا هم گفته است: بریتانیا هر کمکی از دستش برآید مضایقه نخواهد کرد.

اولاند شرکت در اجلاس «جی ۲۰» را نیز که قرار است روز یکشنبه ۱۵ نوامبر در آنتالیای ترکیه برگزار شود، لغو کرد. به جای او لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به نشست می‌رود.

خبرگزاری فرانسه نوشت که دستکم ۸ نفر از تروریست‌ها در عملیات پلیس کشته شده‌اند. دستکم ۲۰۰ نفر در حملات تروریست‌ها زخمی شده‌اند که حال نیمی از  آنها وخیم گزارش می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دین ، مذهب و تقدس بی جا = خشونت ، قتل و غارت ، فقر کامل و آوارگی .

  • دانشجو از تهران

    سپاه پاسداران٬ روحانیت شیعه٬ بسیج ٬شخص خمینی و خامنه ای و هاشمی رفسنجانی مسئولان درجه یک این کشتارها و تمامی کشتارهای بیداری اسلامیشان هستند. تخم حرامی که خمینی و خامنه ای در فاحشه سیاست و دین کاشتند اینک به بار نشسته است. اگر از ابتدا روحانیت شیعه و سپاه پاسداران در سوریه دخالت نکرده بودند و اگر از ابتدا حکومت اسلامی روحانیت شیعه در پی صدور انقلاب نبود و و... و اگر سوریه را رها کرده بود تا یک حکومت دموکراتیک یا غیر بشار اسد سرکار آید نه سوریه این چنین تخریب شده بود و نه پانصد هزار نفر کشته شده بودند و نه ملیونها نفر آواره شده بودند و نه کشتارهای انگلیس و اسپانیا و آمریکا و پاریس و بیروت اتفاق افتاده بود. مردم ایران نیز در این رابطه گناهی بزرگ مرتکب شده اند. چرا بر گرده ی خود یکی از جنایتکارترین حکومتهای جنایتکار را تحمل کرده اند. داعش و داعشیان و همه ی جنایتکاران اسلامی جزو بیداری اسلامی مقام معظم رهبریند. اینرا هر نظر دهنده ای و هر نویسنده ای و هر ایرانی باید فریاد کند. پاریس را بخون کشیدند چرا که فتواهای کشتار از خمینی شروع شد با کسروی آغاز شد با فتوای قتلهای گسروی و سلمان رشدی و فروهرها و احمد تفضلی و پوینده و مختاری و هزاران نفر دیگر و تجاوزات و سرکوبها ادامه پیدا کرد و امام انقلابش را و بیداری اسلامیش را به جهان هدیه کرد. هدیه ای که او و دیگر روحانیون شیعه خود از پیامبر اسلام به ارث برده بود. مرگ بر جنایتکاران ضد بشر.

  • babak

    افسوس که دلارهای نفتی باعث عدم پیگیری دولتها میشود والی مثل روز روشن است که القاعده و داعش و طالبان دست پرورده های عربستان سعودی هستندوبعد از ایجاد و کمکهای مالی < آنهارا مثل سگ هار به جان کشور های مختلف می اندازد

  • بهروز

    روانشناس دانمارکی دکتر Nicolai Sennelsکه سابقه کار با مسلمانان تبهکار در زندانهای دانمارک دارد میگوید اسلام هیولا می آفریند.

  • مجید

    موج عظیم ضد اسلامی در اینترنت برخاسته. از پاریس خبر میرسه لوپن داره با دمش گردو میشکنه.

  • شاهد

    پس از حمله به شارلی ابدو فیلسوفی مسلمان درخواست کرد نقد و طنز در باره محمد و قران مشمول جرم شود و هر انکس ایه های قران و احکام محمد در باره کشتار را به طنز بگیرد محکوم به حبس و جریمه شود . نویسنده مسلمان دیگری اعلام کرد مسلمانان تحت تحقیر و سرکوب هستند بنابراین نباید در باره دین و مذهبشان نقد و طنز ارایه کرد .از متفکران مسلمان انتظار می رود نظر خود ر در باره احکام قرانی سرکوب و کشتار بیان دارند .

  • sina

    ما همه فرانسوی هستیم

  • میترا

    شروع شر از پاریس(نوفلوشاتو) بود، باید هم به پاریس ختم می شد. وقتی دولت ها چشم بر تروریسم می بندند و اجازه می دهند مثال انیس نقاش چنین راحت از مجازات فرار کنند باید هم منتظر گودزیلا باشند