ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: تحریم نمایشگاه مطبوعات را باید مبارک نامید

مطهری در این یادداشت اظهار امیدواری کرد که این تحریم نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد.

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از شهر تهران، تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی از نشریات و خبرگزاری‌های منتسب به جریان اصول‌گرایان را «پدیده‌ای مبارک» خواند.

علی مطهری شنبه ۲۳ آبان  در یادداشتی با عنوان «تحریم مبارک» که در سایت رسمی خود منتشر کرد، درباره تحریم نمایشگاه مطبوعات نوشت که این کار «گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری» بود اما «از یک نظر پدیده مبارکی بود.»

مطهری در توضیح «مبارک» بودن این تحریم نوشت: «بالاخره این منادیان سینه‌چاک ولایتمداری و حفظ نظام پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه به اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت که اصول‌گرایان با تحریم مطبوعات به این درک رسیدند که « که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند.»

در بیست و یکمین تمایشگاه مطبوعات ایران که از ۱۶ آبان آغاز و جمعه ۲۲ آبان پایان یافت، شماری از رسانه‌های محافظه‌کار و منتقد دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران شرکت نکردند.

روزنامه‌های کیهان و وطن امروز، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و هفته‌نامه ۹ دی از جمله رسانه‌های منسوب به جریان اصول‌گرا بودند که این نمایشگاه را تحریم کردند.

مطهری در این یادداشت اظهار امیدواری کرد که این تحریم «نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد» و به دنبال آن «برخی سخت‌گیریها با منتقدان و معترضان کاهش یابد.»

چهار روز پیش از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، پنج روزنامه‌نگار توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند.

آفرین چیت‌ساز، عیسی سحر‌خیز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی چهار روزنامه‌نگار بازداشتی هستند. هویت یک نفر دیگر هنوز مشخص نشده است

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.