ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف گور دسته‌جمعی زنان ایزدی در سنجار

مقام‌های اقلیم کردستان عراق این گور دسته‎‌جمعی توسط نیروهای پیشمرگه و در حومه شهر کشف شده و پیکر ۷۶ زن که غالباً زنان جوان را شامل می‌شود در این گور یافت شده است.

یک روز پس از بازپس‌گیری شهر سنجار(شنگال) توسط نیروهای اقلیم کردستان عراق از گروه دولت اسلامی(داعش)، اکنون مقامات کردستان عراق از کشف گور دسته جمعی زنان ایزدی در این شهر خبر دادند.

به گزارش مقام‌های اقلیم کردستان عراق این گور دسته‎‌جمعی توسط نیروهای پیشمرگه و در حومه شهر کشف شده و پیکر ۷۶ زن که غالباً زنان جوان را شامل می‌شود در این گور یافت شده است. نیروهای داعش زنان جوان ایزدی را به بردگی می‌گیرد.

طبق گزارش وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) ،از زمان تصرف منطقه سنجار در تابستان گذشته به دست داعش ،بیش از سه هزار زن و مرد ایزدی توسط اعضای این گروه به قتل رسیده‌اند.

اقلیت ایزدی از قرن‌ها پیش در کوهستان‌های سنجار در عراق سکنی گزیدند و داعش آن‌ها را مرتد و کافر می‌داند.

سال گذشته سازمان ملل اقدامات گروه داعش در سنجار را یک «کشتار قومی» اعلام کرد.

سنجار موقعیت استراتژیکی بسیار مهمی دارد، چرا که این شهر، رقه در سوریه را به موصل در عراق متصل می‌کند. این دو شهر هردو تحت تصرف داعش است. آزادسازی سنجار می‌تواند مقدمه‌ای برای آزادسازی موصل باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.