ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰هزار یورو جریمه برای توهین به دوغ

شرکت «چایکار» (Caykur) در ترکیه فکر می‌کرد همکاری با یک خواننده معروف رپ می‌تواند کمک بزرگی برای معرفی محصول جدیدش باشد اما موضوع برعکس شد.

شرکت «چایکار» (Caykur) در ترکیه فکر می‌کرد همکاری با یک خواننده معروف رپ می‌تواند کمک بزرگی برای معرفی محصول جدیدش باشد اما موضوع برعکس شد.

یک کمپانی تولید چای در ترکیه به خاطر یک کلیپ تبلیغاتی جزای سنگینی دید؛ کلیپی با خوانندگی رپری به نام "جزا".

این ویدیوکلیپ، تبلیغ محصول جدید چایکار یرای نوعی «آیس‌تی» به نام «دیدی» بود، خواننده رپ در بخشی از کلیپ می‌گوید: «هر وقت که دوغ زدم تو رگ، خوابم گرفت...»

آن طور که نسخه انگلیسی روزنامه «حریت» گزارش داده، همین چند کلمه اسباب دردسر کمپانی چایکار شد. وزیر بازرگانی ترکیه این شرکت را به پرداخت جریمه نقدی ۲۲۰ هزار لیری (حدود ۷۰ هزار یورو) و توقف تبلیغ محکوم کرد.

تهمت بی‌دلیل به دوغ!

در شکایت وزارت بازرگانی ترکیه آمده که ویدیوکلیپ چایکار ادعای نامربوطی علیه تولیدکنندگان دوغ مطرح می‌کند و پیام نهایی این تبلیغ، تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده کمتر از دوغ است.

اهمیت موضوع در این است که دولت محافظه‌کار و اسلامگرای اردوغان، در سال ۲۰۱۳ دوغ را به سطح یک «نوشابه ملی»‌ ارتقا داد. قصد اردوغان از این نام‌گذاری، این بود که شهروندان ترکیه، بیشتر دوغ و کمتر «راکی» (ودکا انیسون) بنوشند.

نام واقعی خواننده‌ای که باعث جریمه ۷۰هزار یورویی شرکت چایکار شد، بیلگین اوزچالکان است. جزای سنگین توهین به دوغ طبعا هیچ ربطی به نام هنری «جزا» ندارد.

او از ۱۵ سال پیش مشغول خوانندگی‌ست و علاوه در ترکیه به دلیل همکاری با رپرهای معروف آلمانی، در آلمان هم شناخته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.