ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه قرارگاه‌های داعش در رقه را بمباران کرد

ده جنگنده نیروی هوایی فرانسه در واکنش به ترورهای پاریس، مقر فرماندهی و انبار تسلیحاتی داعش در رقه را بمباران کردند. وزارت دفاع فرانسه می‌گوید ۲۰ بمب روی مواضع داعش ریخته شد.

ده جنگنده نیروی هوایی فرانسه در واکنش به ترورهای پاریس، مقر فرماندهی و انبار تسلیحاتی داعش در رقه را بمباران کردند. وزارت دفاع فرانسه می‌گوید دست‌کم ۲۰ بمب روی مواضع داعش ریخته شد.

شامگاه یک‌شنبه ۱۵ نوامبر و پس از تماس تلفنی وزیران دفاع فرانسه و آمریکا، عملیات گسترده‌ای علیه داعش در سوریه انجام گرفت. خبرگزاری فرانسه نوشت انبار مهمات، قرارگاه آموزشی و مرکز فرماندهی «دولت اسلامی» در رقه در هم کوبیده شد.

ده جنگنده فرانسوی در این عملیات شرکت داشته‌اند. هم‌زمان با نیروی هوایی فرانسه، جنگنده‌های امارات متحده عربی و اردن نیز مواضع داعش را بمباران کردند. کل این عملیات در هماهنگی با نیروی هوایی آمریکا انجام گرفته است.

نیروی هوایی فرانسه دستکم ۲۰ بمب روی مواضع داعش ریخته است. وزارت دفاع فرانسه می‌گوید دو انبار تسلیحات و مقر آموزشی داعش در رقه به طور کامل منهدم شده‌اند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه پیش‌تر گفته بود که کشورش در «شکار تروریست‌ها» درنگ نخواهد کرد. در حال حاضر نیروی هوایی فرانسه شش جنگنده فوق مدرن "رافائل" و شش"میراژ" برای عملیات سوریه به کار می‌گیرد که به ترتیب از امارات و اردن به پرواز در می‌آیند.

پیش از این عملیات، دولت یونان، نام و عکس شهروندی را که پاسپورتش پس از اقدام انتحاری در پاریس پیدا شد، منتشر کرد. او احمد المحمد نام دارد و روز سوم اکتبر با قایقی حامل ۱۹۸ سرنشین دیگر وارد جزیره لروس شده است.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که حملات پاریس از خارج از فرانسه برنامه ریزی شده بودند. کازنوو پس از ملاقات با همتای بلژیکی خود گفت بیشتر کسانی که این ترورها را در بلژیک طراحی کرده بودند، برای سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه شناخته شده نبودند.

روز یکشنبه و با درگذشت چند نفر دیگر از مجروحان، شمار قربانیان ترورهای پاریس به ۱۳۲ نفر رسید. قرار است ظهر دوشنبه ۱۶ نوامبر، مردم اروپا با یک دقیقه سکوت به کشته‌شدگان این حملات تروریستی ادای احترام کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    فرانسه تا پیش از حمله این وحشیها به کشورش برای نمایش تو ائتلاف شرکت کرده بوده! قبلا نمیتونسته به مواضع داعش تو رقه حمله کنه؟ معلومه که داعش مورد حمایت خودشونه و شاخ و شونه کشیدن هم قسمتی از این نمایش است!