ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تورهای مسافرتی از ایران به فرانسه به تعلیق درآمد

بعد از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر، گردشگران ایرانی برای سفر به پاریس به ویزای ملی فرانسه نیاز دارند. کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی در ایران مختل شده است.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس، دولت فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرده و به طور موقف مرزهای این کشور را بسته است. گردشگران ایرانی نمی‌توانند با ویزای شینگن وارد فرانسه شوند. آن‌ها به ویزای ملی فرانسه نیاز دارند. به همین جهت تورهای مسافرتی به فرانسه در ایران به حالت تعلیق درآمده و کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی در ایران مختل شده.

تورهای مسافرتی از ایران به فرانسه به تعلیق درآمد

دفاتر خدمات مسافرتی که تور پاریس را به شهروندان ایرانی عرضه می‌کنند، در حال حاضر در سردرگمی به سرمی‌برند. معلوم نیست مرزهای فرانسه تا چه زمانی به روی گردشگرانی که به ویزای شینگن نیاز دارند بسته باشد.

محمد حسن کرمانی، رئیس انجمن دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می‌گوید: «باید دفا‌تر خدمات مسافرتی که تور پاریس می‌فروشند برای تورهایی که تا ده روز آینده فروخته می‌شود چاره‌اندیشی کنند. اکنون معلوم نیست که سیاست دولت فرانسه برای بستن مرز‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. با این حال طبیعی است که در دو هفته آینده باید این سفر‌ها را مدیریت کرد. حداقل این است که باید زمان اجرای تورهای گردشگری فرانسه را به عقب برد و یا مسیر عوض شود. البته در تغییر مسیر نیز با توجه به شرایط پیش آمده مشکلاتی پیش می‌آید.»

تا پیش از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس برخی از گردشگران ایرانی از یک کشور اروپایی ویزای شینگن می‌گرفتند و سپس با هواپیما یا با قطار از فرانکفورت یا رم به پاریس یا به جنوب فرانسه سفر می‌کردند. اکنون پلیس مرزی فرانسه مانع از ورود این گردشگران می‌شود. آن‌ها حتماً می‌بایست ویزای ملی فرانسه را در دست داشته باشند.

در برخی از خبرگزاری‌های ایرانی گفته شده که مترو پاریس تعطیل و رفت و آمد در این شهر مختل است. اما چنین نیست. مردم زندگی روزانه خود را از سر گرفته‌اند.

در فرانسه بیش از یک میلیون نفر در صنعت گردشگری کار می‌کنند و ۱۰ درصد درآمد سرانه ملی فرانسوی‌ها از طریق گردشگری تأمین می‌شود. از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر سال بیش از ۷۶ میلیون گردشگر به پاریس یا کوت‌آزور در جنوب فرانسه سفر کرده‌اند. در این کشور ۴۱ اثر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. بیشتر گردشگران از بریتانیا، ایرلند و آلمان به فرانسه سفر می‌کنند و به همین جهت محدودیت‌هایی که تدابیر امنیتی به وجود آورده، تهدیدی برای صنعت گردشگری فرانسه به شمار نمی‌آید.

از زمانی که حسن روحانی بر سر کار آمده تعداد گردشگران خارجی در ایران به پنج میلیون نفر رسیده است. هدف دولت روحانی این است که تعداد گردشگران را تا ۱۰ سال آینده به ۲۵ میلیون نفر افزایش دهد. حتی اگر این هدف هم تأمین شود، باز تعداد گردشگران در فرانسه بیش از سه برابر گردشگرانی خواهد بود که تا ۱۰ سال آینده از ایران دیدن می‌کنند.

تروریست‌های داعش در حمله تروریستی ۱۳ نوامبر مراکز گردشگری در پاریس را هدف قرار نداده بودند. آن‌ها به زندگی اجتماعی و چندفرهنگی مردم که در محلات دهم و یازدهم پاریس متمرکز است و به تنش‌آفرینی فرهنگی بین فرانسوی‌ها و مسلمانان مهاجر نظر داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.