ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه‌های فشار مانع از نمایش فیلم کیانوش عیاری شدند

قرار بود «خانه پدری» در دانشکده حقوق دانشگاه تهران نمایش داده شود. گروه‌هایی پیغام دادند به سالن می‌آیند و سر و صدا راه می‌اندازند. نمایش فیلم لغو شد.

گروه‌های فشار موجب شدند تا نمایش فیلم «خانه پدری»، ساخته کیانوش عیاری در دانشگاه تهران لغو شود.

«خانه پدری» یازدهمین فیلم بلند سینمایی کیانوش عیاری است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شاهرخ دستورتبار، ‌مجری طرح فیلم «خانه پدری» گفت قرار بود این فیلم امروز سه‌شنبه، ۲۶ آبان‌ماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران نمایش داده شود که با اعلام مخالفت گروه‌هایی از دانشگاه، این برنامه منتفی شد.

دستورتبار افزود: «گروه‌هایی در دانشگاه پیغام دادند که اگر این فیلم نمایش داده شود به سالن می‌آیند و سروصدا راه می‌اندازند و شایسته نبود که چنین اتفاقی بیفتد.»

فیلم «خانه پدری» زمستان سال گذشته پس از چهار سال توقیف، مجوز اکران عمومی دریافت کرد اما یک روز پس از نمایش با دخالت مجلس شورای اسلامی دوباره توقیف شد.

«خانه پدری» سرنوشت یک خانواده را در طول شش دهه روایت می‌کند. این خانواده تحت تأثیر یک قتل ناموسی در سال ۱۹۲۶ (۱۳۰۵)، اواخر دوره‌ قاجار و اوایل دوره پهلوی، قرار می‌گیرد و جسد دختر در زیرزمین خانه دفن می‌شود.

با پیش رفتن فیلم، سرنوشت پدر خانواده، پسر او و خانواده آن‌ها را طی شش دهه‌ بعدی می‌بینیم، در حالی‌که همه چیز در همین خانه می‌گذرد و بچه‌های کوچک در هر فصل فیلم، شخصیت‌های بالغ فصل بعدی هستند و سایه این جنایت بر زندگی همه آن‌ها سایه افکنده است.

به گفته شاهرخ دستورتبار، قرار بود چند تن از حقوقدانان و کارشناسان امور حقوقی در برنامه نمایش «خانه پدری» در دانشکده حقوق دانشگاه تهران حضور داشته باشند و درباره‌ آن صحبت کنند.

‌مجری طرح فیلم «خانه پدری» همچنین گفت فردا (چهارشنبه) نیز قرار است این فیلم به‌نمایش در آید و برای تبلیغ آن هزینه شده و به تعداد ۲۵۰ نفر هم بلیت‌فروشی شده است.

از نمایش فیلم کیانوش عیاری در دانشگاه تهران پیش از این هم جلوگیری شده بود.

«خانه پدری» یازدهمین فیلم بلند سینمایی کیانوش عیاری پس از فیلم‌های تنوره دیو (۱۳۶۴)، شبح کژدم (۱۳۶۵)، آن سوی آتش (۱۳۶۶)، روز باشکوه (۱۳۶۷)، دو نیمه سیب (۱۳۷۰)، آبادانی‌ها (۱۳۷۱)، شاخ گاو (۱۳۷۴)، بودن یا نبودن (۱۳۷۷)، سفره ایرانی (۱۳۷۹) و بیدارشو آرزو (۱۳۸۳) است.

عیاری در حال حاضر مشغول تکمیل فیلمنامه‌ جدیدی با نام «کاناپه» است که در صورت فراهم شدن شرایط و تکمیل فیلمنامه، فیلمبرداری آن امسال آغاز می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.