ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج تفتیش و تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه و بلژیک

اختیارات فوق‌العاده‌ای به پلیس و ماموران امنیتی فرانسه محول شده است. بیش از ۱۲۸ خانه و محل مشکوک در فرانسه تفتیش شده‌اند. یک مسابقه فوتبال در بلژیک به دلیل خطرات احتمالی لغو شد.

نزدیک ۱۱۵هزار پلیس و سرباز در فرانسه وظیفه کنترل اوضاع را بر عهده گرفته‌اند. روز دوشنبه ۱۶ نوامبر، بیش از ۱۲۸ خانه و محل مشکوک در فرانسه تفتیش شدند. پلیس در خیابان‌های بروکسل نیز حضوری سنگین دارد. یک مسابقه فوتبال در بلژیک به دلیل خطرات احتمالی لغو شد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه اختیارات بیشتری به ماموران پلیس، ژاندارمری و سرویس‌های امنیتی محول کرد. والس در گفت‌وگو با رادیو «فرانس انتر» گفت تا کنون به هیچیک از ادارات امنیتی چنین وظایفی محول نشده بود. والس افزود که فرانسوا اولاند در روزهای آینده با اوباما و پوتین دیدار می‌کند.

فرانسه نزدیک به ۱۱۵ هزار پلیس و سرباز را برای کنترل اوضاع و حفظ امنیت به کار گرفته است. برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه نیز در مصاحبه‌ای دیگر تاکید کرد که حضور ماموران امنیتی در خیابان‌ها تشدید می‌شود.

شامگاه دوشنبه این ماموران نزدیک ۱۲۸ خانه و محل مشکوک را در مناطق مختلف پاریس تفتیش کردند. پلیس هم چنان به دنبال رد پایی از عاملان حملات جمعه ۱۳ نوامبر است.

در بلژیک هم وضعیت امنیتی سنگینی حاکم شده است. پس از تصمیم دولت بلژیک در اعلام وضعیت هشدار، مسابقه فوتبال تیم بلژیک با اسپانیا لغو شد. دلیل این تصمیم، پیشگیری از هر گونه خطر جانی علیه دوستداران ورزش عنوان شد. دولت بلژیک هم اینک، وضعیت هشدار شماره سه اعلام کرده است.

وزیر دفاع فرانسه روز سه‌شنبه با همتایان ۲۷ عضو دیگر اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار می‌کند. فرانسه خواستار به جریان افتادن تبصره ۴۲ ماده قانونی اتحادیه اروپا شده که در صورت حمله مسلحانه به یکی از اعضا، سایر کشورها را به کمک و پشتیبانی موظف می‌‌سازد.

اولاند دوشنبه عصر در سخنرانی در کنگره فرانسه این موضوع را یادآوری کرده بود. هنوز روشن نیست فرانسه خواهان یک پشتیبانی نمادین است یا حمایتی عینی و لجستیکی؟

فرانسه هم‌زمان تقاضای برگزاری نشست اضطراری وزرای کشور و دادگستری اتحادیه اروپا را داده است. هدف از فراخوان به این نشست در روز جمعه ۲۰ نوامبر، اتخاذ تدابیر امنیتی مشترک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان شده است.

نیروی هوایی فرانسه دوباره در بامداد سه‌شنبه ۱۷ نوامبر، اهدافی در سوریه را بمباران کرد. عملیات جدید در ساعت ۱:۳۰ بامداد انجام شده‌اند و روی مواضع داعش در رقه متمرکز بوده‌اند. فرانسه در نخستین واکنش به داعش، یک‌شنبه ۱۵ نوامبر بیش از ۲۰ بمب روی قرارگاه‌های داعش در رقه ریخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.