ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به احکام سنگین مهدی موسوی، فاطمه اختصاری و مصطفی عزیزی

بیش از ۱۶۰ شاعر، نویسنده و کنشگر فرهنگی به احکام سنگین قضایی صادرشده برای مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر و مصطفی عزیزی، نویسنده و فیلمساز اعتراض کردند.

بیش از ۱۶۰ شاعر، نویسنده و کنشگر فرهنگی به احکام سنگین قضایی صادرشده برای مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر و مصطفی عزیزی، نویسنده و فیلمساز اعتراض کردند.

از راست: مهدی موسوی، فاطمه اختصاری و مصطفی عزیزی

آن‌ها در بیانیه‌ای نوشته‌اند که وقتی احکام سنگین این هنرمندان را شنیده‌اند به این صرافت افتاده‌اند که «انگار ایران قرار است از این پس شاعر و نویسنده نداشته باشد.»

آن‌ها افزوده‌اند: «مگر می‌شود دیگر به اندیشیدن، نوشتن و سرودن خطر کرد و آسوده خاطر ماند که تازیانه و حبسی در کار نخواهد بود؟»

مهدی موسوی به ۹ سال حبس و ۹۹ ضربه شلاق، فاطمه اختصاری به ۱۱ سال و نیم حبس و ۹۹ ضربه شلاق و مصطفی عزیزی به هشت سال حبس محکوم شده‌اند. مصطفی عزیزی در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد.

مهدی موسوی، شاعر، پژوهشگر ادبیات و مؤلف ۱۲ کتاب شعر است. فاطمه اختصاری، شاعر و مؤلف سه کتاب شعر و مصطفی عزیزی، نویسنده، فیلمساز و مؤلف یک مجموعه داستان هستند.

امضاکنندگان بیانیه گفته‌اند که هیچ‌یک از این هنرمندان حتی فعال سیاسی نیستند و در کارنامه‌‌شان چیزی جز نوشتن، سرودن و فعالیت هنری به ثبت نرسیده است.

آن‌ها نوشته‌اند که خواهان صدور حکم برائت برای این سه‌ و پایان دادنِ هر چه سریع‌تر به سرکوبِ ادیبان و هنرمندان در ایران هستند.

در میان امضاکنندگان این بیانیه نام چهره‌هایی چون اسماعیل خویی، شهرنوش پارسی‌پور، احمد کریمی حکاک، محسن مخملباف، عباس معروفی، بنفشه حجازی، محمد محمدعلی، مهرانگیز کار، محمد نوری‌زاد، ژیلا بنی‌یعقوب، آسیه امینی، مسعود باستانی، سیروس آموزگار، مهدی خانبابا تهرانی و فریدون فرح‌اندوز به چشم می‌خورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امین اژدر

    این حکم از هر نظر باطل است