ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلتر تلگرام در ایران مشروط شد

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه سرانجام درباره فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام تشکیل جلسه داد. در این جلسه تصمیم بر این شد تلگرام فعلاً مسدود نشود.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه سرانجام درباره فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام تشکیل جلسه داد. در این جلسه تصمیم بر این شد تلگرام فعلاً مسدود نشود.

در ایران هیچ نهادی مسئولیت فیلترینگ تلگرام را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پس از آن‌که نتوانست در دو جلسه قبلی خود به مسدودسازی تلگرام بپردازد، در جلسه امروز، چهارشنبه ۲۷ آبان در این‌باره تصمیم‌گیری کرد.

این کارگروه در جلسه چهارشنبه به اتفاق آراء تصویب کرد که چنان‌چه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی را به عمل نیاورد، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن اقدام کند.

همچنین وزارت ارتباطات موظف شده است که اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های داخلی بومی را به عمل آورد.

هنوز روشن نیست که مدت زمان محدود برای تبعیت تلگرام از قوانین جمهوری اسلامی تا چه زمانی است.

در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ابتدا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) گزارشی از وضعیت استفاده کاربران ایرانی از این شبکه اجتماعی ارائه کرد. پس از آن نیز گزارش کارشناسان کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ در مورد این شبکه موبایلی، تشریح شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات پیش‌تر اعلام کرده بود «درصورتی که کانال‌های مستهجن تلگرام مسدود نشود دولت نیز موافق فیلتر این شبکه اجتماعی خواهد بود.»

گفته می‌شود نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند.

آن‌چه موجب حساسیت تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی ایران شده، معرفی امکان جدید کانال‌های ارتباطی در تلگرام است.

این ویژگی عملاً مسیر اطلاع‌رسانی غیرقابل کنترلی را فراهم می‌سازد که با هیچ‌کدام از روش‌های فعلی فیلترینگ هوشمند (مورد ادعای جمهوری اسلامی) نمی‌توان آن را محدود ساخت. بدین معنا ارتباطات کاربران در تلگرام همچنان ایمن است و تنها متولیان جمهوری اسلامی نسبت به آن احساس ناامنی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    آن قدر پر رو و طلبکار شده اند که میخواهند از اشخاص و شرکتهای خارجی هم باج بگیرند و لابد تا چندی دیگر اعلام میکنند رئیس تلگرام هم باید اسلام بیاورد .