ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت فرزند عطاالله مهاجرانی در ارتباط با دکل نفتی گمشده»

دو خبرگزاری فارس و نسیم در ایران روز چهارشنبه ۲۷ آبان خبر بازداشت محمدمحسن مهاجرانی، فرزند عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی را منتشر کردند.

دو خبرگزاری فارس و نسیم در ایران روز چهارشنبه ۲۷ آبان خبر بازداشت محمدمحسن مهاجرانی، فرزند عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی را منتشر کردند.

تصویر تزیینی

این گزارش‌ها، به‌نقل از «منابع آگاه» نوشته‌اند که محمدمحسن مهاجرانی با حکم بازپرس دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی بازداشت شده است.

دلیل بازداشت مهاجرانی نقش او در پرونده موسوم به دکل گمشده نفتی ۸۷ میلیون دلاری عنوان شده است.

در سال ۱۳۹۰ یک دستگاه دکل نفتی به‌نام دکل «دین» حدوداً به‌مبلغ ۸۷ میلیون دلار از یک شرکت خارجی خریداری اما بعد مفقود شد و از سرنوشت آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

مهرماه سال ۹۳ یکی از نمایندگان مجلس از گم شدن این دکل نفتی خبر داد و ۱۴ ‌نماینده مجلس با امضای نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار پیگیری این موضوع شدند. از آن زمان تاکنون اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های زیاد و اغلب غیررسمی از این ماجرا شنیده شده و ماجرا در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود تا اینکه با گذشت بیش از ۹ ماه از این جریان، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کنونی ماجرای گم شدن دکل را مربوط به دولت گذشته دانست و گفت این موضوع واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده است.

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، چند ماه پیش محمدمحسن مهاجرانی را در پیوند با گم شدن دکل نفتی متهم کرد و گفت او دلال این دکل بوده است.

در پی آن محمدمحسن مهاجرانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های اقتصادیش در چارچوب قوانین تجاری جمهوری اسلامی بوده است. او هرگونه نقش مستقیم یا غیرمستقیم خود در گم شدن دکل را نیز تکذیب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    خیلی بانمکن این اپوزسیون مسلمان. بابای اصلاح طلب و کور رنگ( خاکستری رو نمی بینه) رفته انگلیس . خدا می دونه با پول کی ادای مخالفت و روشنفکری در میاره، پسرش در اوج دوران اصولگرایان دکل نفت غیب می کنه. بعدشم میگن ما دو جناح اختلاف داریم!!! جنگ زرگری که میگن همینه.