ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدبان حقوق بشر: مین‌های حوثی‌ها در یمن آدم می‌کشند

گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ۱۸ نوامبر /۲۶ آبان نشان می‌دهد که انفجار مین‌ها در یمن همچنان در نواحی‌ای که شبه‌نظامیان حوثی مین‌کاری کرده‌اند، ادامه دارد.

روز ۱۲ اکتبر/۲۰ مهر، وائل خالد محمد رُجاع، نوجوان ۱۵ ساله یمنی به همراه دوستانش در کنار جاده ساحلی فرودگاه عدن پیاده می‌رفت که برای نزدیک‌تر شدن به ساحل از دوستانش جدا شد. درست چند لحظه پس از پیاده‌روی بر ماسه‌های دریای عرب، انفجاری رخ داد؛ رجاع بر مین پای گذاشته بود. در این انفجار رجاع پای چپش را از دست داد و دوستان او که همچنان در کنار جاده بودند، زخمی شدند.

تازه‌ترین گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ۱۸ نوامبر /۲۶ آبان نشان می‌دهد که انفجار مین‌ها در یمن همچنان در نواحی‌ای که شبه‌نظامیان حوثی مین‌کاری کرده‌اند، ادامه دارد.

شبه‌نظامیان حوثی اما تنها نیروهای نیستند که در زمین‌های کشور یمن، مین کاشته‌اند. در جریان بهار عربی و تظاهرات مردم یمن علیه علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق این کشور، نیروهای گارد ریاست جمهوری برای مقابله با معترضان خیابانی دست به کاشتن مین در خیابان‌ها و شهرهای اطراف صنعا زدند.

بنا به گزارش‌های دیدبان حقوق بشر در از ماه سپتامبر تا کنون ۱۲ غیرنظامی در نتیجه انفجار مین‌ها کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند. این آمارها در ماه ژوئیه و اوت ۱۲ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی بوده است. دیدبان حقوق بشر تأکید کرده است که ارقام واقعی کشته‌شدگان بیشتر از این تعداد است اما این تعداد تا کنون توسط این سازمان مستندسازی شده‌اند. منابع خبری نزدیک به کشور عربستان تعداد جان‌باختگان در اثر انفجار مین‌های زمینی کاشته شده توسط شبه‌نظامیان حوثی را در ماه ژوئیه گذشته ۱۰۰ تن اعلام کرده بودند.

عربستان و ۹ کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به‌جز عمان از ششم فروردین ۹۴ حملات هوایی و دریایی علیه حوثی‌ها را آغاز کردند. در تاریخ ۱۹ نوامبر /۲۷ آبان، سازمان ملل متحد اعلام کرد که در جریان جنگ داخلی یمن تاکنون ۵۷۰۰ نفر از جمله ۸۰۰ زن و کودک کشته‌ شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.