ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروگان‌گیری در مالی با چندین کشته پایان یافت

در پی یک تیراندازی در باماکو، پایتخت مالی، به هتل رادیسون حمله شد و ۱۷۰ نفر به گروگان گرفته شدند. احتمالاً مهاجمان وابسته به شبکه القاعده هستند.

گروگان‌گیری در هتل رادیسونِ باماکو، پایتخت مالی پس از ساعت‌ها سرانجام غروب روز جمعه ۲۰ نوامبر / ۲۹ آبان با برجای گذاشتن چندین کشته پایان یافت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به هتل رادیسون صبح روز جمعه صورت گرفت و مهاجمان ۱۷۰ نفر به گروگان گرفتند.

هتل رادیسون محل اقامت و رفت و آمد خارجی‌هاست و ۱۹۰ اتاق دارد. در هنگام حمله ۱۴۰ مهمان و ۳۰ نفر از کارکنان هتل در محل بودند و همه این افراد به گروگان گرفته شدند.

به‌گفته یکی از منابع امنیتی این اتفاق در طبقه هفتم هتل رخ داد و مهاجمان که او آن‌ها را جهادگران اسلامی نامید در این طبقه تیراندازی کردند.

یک منبع امنیتی دیگر مالی اعلام کرد که مهاجمان با خودرویی با پلاک دیپلماتیک وارد هتل شدند.

در پی این اقدام نیروهای ویژه مالی و فرانسه به هتل حمله کردند و به‌گفته وزارت امنیت داخلی مالی موفق شدند ده‌ها تن از گروگان‌ها را آزاد کنند. اما گروگان‌گیری چند ساعت دیگر ادامه یافت.

غروب جمعه اعلام شد که دست‌کم دو مهاجم کشته شده‌اند اما گفته می‌شد که همچنان چند مهاجم در هتل هستند. به همین دلیل بازرسی هتل آغاز شد.

آمار دقیق کسته‌شدگان در دست نیست. یک نماینده سازمان ملل از کشته شدن ۱۵ نفر خبر داد. خبرگزاری رویترز گفت که یک کارمند سازمان ملل ۲۷ جنازه را در دو طبقه هتل دیده است. خبرگزاری فرانسه گفت دست‌کم ۱۸ نفر کشته شده‌اند و شبکه خبری «فرانس۲۴» نیز به‌نقل از منابع امنیتی مالی آمار کشته‌شدگان را ۲۰ نفر اعلام کرد.

وزیر کشور مالی اعلام کرد که دیگر در هتل گروگانی باقی نمانده است.

پیش از این در هفتم ماه مارس سال جاری به رستورانی در باماکو حمله شده بود که در جریان آن پنج نفر، از جمله یک فرانسوی و یک بلژیکی، کشته شدند. این حمله نخستین حمله از این نوع در پایتخت مالی بود.

پس از تار و مار نیروهای ارتش در ماه‌های مارس و آوریل سال ۲۰۱۲ شمال مالی به‌دست گروه‌های اسلامگرای وابسته به القاعده افتاد. سپس برای مدتی این نیروها با کمک نیروهای فرانسوی از این منطقه رانده شدند.

عملیات نظامی نیروهای خارجی در مالی ادامه دارد اما این مناطق همچنان از کنترل نیروهای خارجی و ارتش مالی خارج‌اند.

حملات نیروهای اسلامگرا به‌مدت طولانی در شمال مالی متمرکز بود اما از آغاز سال جاری میلادی این حملات به سوی مرکز و از ماه ژوئن به سمت جنوب مالی کشیده شده است.

باماکو نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی مالی، در کنار رود نیجر قرار گرفته‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.