ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برداشت ۱۳۰ درصدی از منابع آب در خراسان رضوی

رئیس انجمن ناجیان آب وضعیت ذخایر آب‌های زیرزمینی در خراسان رضوی را در مقایسه با سایر استان‌های ایران «بد‌تر» توصیف کرد.

مهدی جمشیدی، رئیس انجمن ناجیان آب گفت که در استان خراسان رضوی «به جای اینکه ۷۵ درصد از آب زیرزمینی برداشت شود، حدود ۱۳۰ درصد از آب تجدیدشونده برداشت می‌شود.»

جمشیدی، شنبه ۳۰ آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا،  گفت که وضعیت آب‌های زیرزمینی در کشور بحرانی است و بیشترین مشکل نیز در بخش کشاورزی است که ۹۰ درصد منابع آبی را مصرف می‌کند.

رئیس انجمن ناجیان آب وضعیت ذخایر آب‌های زیرزمینی در خراسان رضوی را در مقایسه با سایر استان‌های ایران «بد‌تر» توصیف کرد.

خراسان رضوی در خصوص اضافه برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی رتبه نخست ایران را داراست.

به گفته محمدحسین جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی در این استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال برآورد شده است.

مهدی جمشیدی رایگان بودن مصرف آب در بخش کشاورزی را «یک مشکل» دانست. به گفته او در بخش کشاورزی، «آب کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و هیچ مبلغی بابت آب پرداخت نمی‌شود.»

متوسط مصرف جهانی آب در بخش کشاورزی حدود ۷۰ درصد است اما کشاورزی ایران بیش از ۲۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر آب مصرف می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حامد

    این اطلاع رسانی ها با چه هدف وانگیز ه ای است ؟ تصور می کنم برای دق مرگی کسانی است که دل در گرو امروز و فردای این مرز و بوم دارند زیرا این گروه افراد هیچ کمکی برای رفع و دفع این فاجعه از دستشان بر نمیآ ید ولی دریغ و افسوس هم نتیجه ای جز دقمرگی ندارد . من نمیدانم آ نهاِ کهمیبینند و میشنوند وتوان جلو گیر ی از این فاجعه را دارند متا سفانه نمترین شعور وآ گاهی وقدزت درک این فاجعه را دارند یا نه ؟و امروز فردای این مردم واین مرز و بوم را میتوانند تصور کنند ؟ . این تنها مشکل مصرف بی رویه آ ب نیست که این نادانا ن وابلهان برمردم تحمیل کرده اند بل هویت و شخصیت و انسانیت مردم ایران را تباه کرده اند بکوشیم حد اقل با بیان خود ا عتراض خود بلند به گوش مردم جهان برسانیم