ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش زنان اصلاح‌طلب در کسب ۳۰ درصد کرسی‌های مجلس

رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی ابراز امیدواری کرد که «رد صلاحیت‌ها» به صورت حداقلی باشد تا زنان «فعال و باتجربه» بتوانند به مجلس راه پیدا کنند.

سمیه طهماسبی، رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی از برنامه‌ریزی زنان اصلاح‌طلب برای به دست آوردن ۳۰ درصد از کرسی‌های مجلس خبر داد.

سمیه طهماسبی، شنبه ۳۰ آبان به خبرگزاری مهر گفت که شمار نمایندگان زن در مجلس ایران «شایسته زنان ایرانی نیست و این تعداد نمی‌تواند تأمین کننده خواسته‌های زنان باشد.»

هم‌اکنون ۹ زن نماینده مجلس ایران هستند. به گفته آذر منصوری، فعال سیاسی، شماری از این زنان حتی حاضر نشده‌اند عضو فراکسیون زنان مجلس شوند.

رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی ابراز امیدواری کرد که «رد صلاحیت‌ها» به صورت حداقلی باشد تا زنان «فعال و باتجربه» بتوانند به مجلس راه پیدا کنند.

احزاب اصلاح‌طلب در ایران نگران هستند که شورای نگهبان در انتخابات مجلس، نامزدهای نزدیک به آن‌ها را به طور گسترده رد صلاحیت کند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که اگر زنانی که حامی زنان هستند به مجلس راه پیدا کنند «قطعاً در کاهش تبعیض‌های بین زنان و مردان اثرگذار خواهند بود و ما شاهد وضع قوانین مثبتی در این زمینه در آینده خواهیم بود.»

در تمام دوره‌های مجلس شورای اسلامی تاکنون جمعاً ۸۰ زن به عنوان نماینده به مجالس دوره‌های مختلف راه یافته‌اند.

مجلس دوره پنجم با حضور ۱۴ زن بیشترین تعداد نمایندگان زن را دارا بود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    مطلبی خواندم تحت عنوان "کمپین تغییر چهره مردانه مجلس" و از خودم پرسیدم آیا کسانی که این تبلیغ‌ها را میکنند در ایران زندگی میکنند یا جایی‌ دیگر؟!آیا در مقابل استبداد حاکم تن به آن داده‌اند و از جنس آن شده‌اند و زشتی آنرا دیگر نمی‌بینند؟! البته منظورم نورچشمیهای استبداد نیست که از آنها انتظاری ندارم! آیا فکر میکنند که هر ایرانی آزاد و مستقل حق نامزد شدن برای مجلس را دارد!؟ آیا نامزدهای انتخابات میتوانند مطیع خواست ملت ایران باشند و از حقوق ملی دفاع کنند؟! آیا زندانهای ایران خالی‌ از زندانیهای سیاسی شده و دیگر کسی‌ به عنوان دین یا مرام به زندان نمی‌افتد! آیا خبرنگاران آزاد هستند تا حقایق را بنویسند و به عنوان نفوذی!! به زندان نروند! اگر نه و این "انتخابات" یک انتصابات مهندسی شده توسط بیت "رهبر" از طریق "شورای نگهبان "است! آیا تبلیغ برای انتصابات نظام استبداد به هر عنوان صحیح است؟!فرض کنیم هنوز آلترناتیو نیست که است، آیا باید همجنس استبداد شد و آنرا پزیرفت؟ آیا باید از دیدن واقعیتها چشم پوشید و نفس استبدادی این استبداد دینی را ندید؟ پاسخ من منفی‌ است پس راه حل در ایجاد آلترناتیو خارج از استبداد در داخل کشور است و در هر نمایش انتصابات اندازه تحریم آن بیان توان ما خواهد بود! اما راه حل چیست تصحیح اشتباهات نسل انقلاب و ادامه تجربه آنها! اشتباه در انقلابی‌ بودن ما نبود در عدم شناخت کافی‌ به ارمانهایمان بود طوریکه هر کس برداشتی گوناگون از آن داشت و وقتی‌ خلاف آنها انجام میشد متوجه نشدیم! پس بجای ترک ارمانخواهی که اشتباهی بزرگ است باید شناخت به آنها را از طریق بحثها، زیاد کرد! وقتی‌ هنوز کسانی‌ فکر میکنند استقلال یعنی‌ بستن مرزها!! یا نمی‌دانند آزادی یعنی‌ چه باید آن آرمانها و شناختشان را عمیق کرد! ایرانی‌ را باید نسبت به حقوق طبیعت و محیط زیست آگاه ساخت تا عمل کند که در ایران در حال عمل است باید حقوق شهروند و بشر شناخته شوند با عمق کافی‌! آن زمان حرکت مثل دوره انقلاب با آگاهی‌ کافی‌ ایجاد خواهد شد و آرمانها و رسیدن به آنها ممکن میشود! خدا را باید شکر کرد که زنان آزاده ایران با دوری از طمع مقام و قدرت از خیانت به کشور خود مصون مانده‌اند! بجای اینکار باید روش زنان آزاده ایران چون مرحوم پروانه فروهر را که شهید راه آزادی و استقلال ایران شد تبلیغ کرد!! کمی‌ چون و چرا کردن گناه نیست! بعضی‌ در نقد مطالب من می‌نویسند حرف زیبایی است ! و مخالفت خود را با نظرم را بدین شکل عنوان میکنند در پاسخ به آنها باید بگویم: حرف یا غلط است یا درست! اگر غلط باشد میتوان غلط آنرا تصحیح کرد و جلو رفت حرف زیبا معنی‌ ندارد! شاد باشید. حمید

  • حقیقتگو

    اصلا" آخوند و آخوند زاده و آخوند پرست و گماشته و مواجب بگیر از آخوند سعاذت منافعشون و جیب هاشون و چپاول گری های میلیونی و میلیاردیشون همگی شان در خراب طلبی و فاجعه طلبی و نفرت و خرافات طلبی در ایران بوده اینها چیزی برای اصلاح ندارند که اصلاح طلب باشند . شوهرشان در چاپیدن و دزدین و قتل و غارت در ایران کم بودند که در صدد تگاپو هستند که زتان و دخترانشان را هم محل چنباتمه زدنی و کاسبی کردنی در مجلس آخوندی بیابند. وای نمی دونی در مجلس چه خبره هر چی بیسواده و مداحه شده مجلس نشین و چه بخور بخوری اونجا راه افتاده میلیون میلیون میلیاردها میلیاردها دارن می زارن جیبشون پس سعی کن تو حجاب اسلامیت رو درست کنی و بیای کنارشون بشینی !!

  • hasani

    قبلی ها چکار کردند که اینها کنند؟!