ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کریمه در تاریکی مطلق فرو رفته است

به دنبال انفجار دو دکل بزرگ انتقال برق از اوکراین به کریمه، این شبه‌جزیره در خاموشی فرو رفته است. دو میلیون نفر فاقد برق هستند و بیمارستان‌ها با ژنراتور کار می‌کنند.

به دنبال انفجار دو دکل انتقال برق به کریمه، این شبه‌جزیره در خاموشی فرو رفته است. دو میلیون نفر فاقد برق هستند و بیمارستان‌ها با ژنراتور کار می‌کنند.

Krim

با از کار افتادن دو دکل اصلی انتقال برق از اوکراین به کریمه، این شبه‌جزیره در خاموشی مطلق فرو رفته است. به نوشته رویترز، وزارت انرژی روسیه در کریمه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

بیمارستان‌ها و بسیاری ادارات در سیمفرپول، یالتا و ساکی تنها با ژنراتورهای برق کار می‌کنند. خبرگزاری تاس نوشت افراد ناشناسی در ساعات اولیه یکشنبه ۲۲ نوامبر، تاسیسات برق‌رسانی اوکراین به کریمه را منفجر کرده‌اند.

کریمه از نظر تامین برق به اوکراین وابسته است. چهار دکل بزرگ، انتقال برق این شبه‌جزیره از اوکراین را تامین می‌کنند. پیش‌تر و روز جمعه ۲۰ نوامبر نیز در دو دکل مهم خرابکاری شده بود. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت تاتارهای کریمه و مخالفان اوکراینی مسئول این اقدام بوده‌اند.

در فیسبوک وزارت کشور اوکراین نوشته شده که دکل‌های انتقال برق با ماده منفجره از کار افتاده‌اند. در فیلم‌هایی که ظهر یکشنبه ۲۲ نوامبر در اینترنت پخش شد، دیده می‌شود که دکل‌ها از پایه سقوط کرده‌‌اند.

کریمه از بهار سال ۲۰۱۴ و با انجام یک رفراندوم از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد. دولت کی‌یف و کشورهای غربی این الحاق را نقض حقوق بین‌المللی خوانده‌ و کریمه را هم‌چنان بخشی از اوکراین به شمار می‌آورند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • aria

    امیدواریم پوتین گرسنه و جنایتکار که مانند نوکران ولایت فقیهی و کمونیستش در ایران عادت به معرکه گیری در تلویزیون ها دارد، خط انقال برق از روسیه به کریمه بکشد.