ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور بلژیک: عملیات ضدتروریستی ادامه دارد

یان یامبون، وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که عملیات جست‌وجو برای یافتن تروریست‌ها در بروکسل، از جمله یافتن صلاح عبدالسلام، یکی از عاملان حملات تروریستی پاریس، پایان نیافته و همچنان ادامه دارد تا زندگی عادی به بروکسل بازگردد.

یان یامبون، وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که عملیات جست‌وجو برای یافتن تروریست‌ها در بروکسل، از جمله یافتن صلاح عبدالسلام، یکی از عاملان حملات تروریستی پاریس، پایان نیافته و همچنان ادامه دارد تا زندگی عادی به بروکسل بازگردد.

یان یامبون، وزیر کشور بلژیک: تدابیری که اتخاذ می‌شود برای تضمین امنیت مردم ضروری‌اند اما زندگی در بروکسل باید ادامه یابد.

یان یامبون، روز دوشنبه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر به شبکه رادیویی آرتی‌بی‌اف بلژیک گفت: «روشن است که عملیات هنوز تمام نشده است.

وزیر کشور بلژیک از ارائه جزئیات درباره این عملیات که سه روز است بروکسل را فلج کرده و ۱۹ نفر در جریان آن بازداشت شده‌اند، پرهیز کرد.

آن‌چه آشکار شده این است که صلاح عبدالسلام در بین بازداشت‌شدگان نیست. او از روز جمعه ۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان که ۱۳۰ نفر در ترورهای پاریس کشته شدند، همچنان متواری است.

یان یامبون در این‌باره گفت: «همه می‌دانند که با وجود او (صلاح عبدالسلام) خطرات خاصی وجود خواهد داشت در نتیجه او یک هدف مهم است.»

وزیر کشور بلژیک گفت: «برای من مشکل است در این مرحله جزئیاتی درباره این موضوع ارائه دهم چون مسأله حساس است.» او درباره این‌که گفته می‌شود صلاح عبدالسلام در حال فرار به سوی آلمان دیده شده نیز توضیحی نداد.

تدابیر امنیتی در «رو نُو» یا «نیوواسترات»، مرکز خرید بروکسل

با این وجود، او از شهروندان بروکسلی خواست تا به زندگی روزمره خود ادامه دهند. بروکسل در «سطح ۴» هشدار اقدامات تروریستی، بالاترین سطح تهدید جدی، قرار دارد.

یامبون افزود: «تدابیری که اتخاذ می‌شود برای تضمین امنیت مردم ضروری‌اند اما زندگی اجتماعی و اقتصادی در بروکسل باید ادامه یابد. به‌عنوان مثال سرویس خدمات عمومی امروز باز است و کارمندان بر سر کار خود رفته‌اند.»

«ارگان هماهنگی برای تحلیل تهدید» (Ocam)، که مسئول سنجش سطح خطر در بلژیک است، باید امروز (دوشنبه) ارزیابی جدیدی از وضعیت ارائه دهد تا بر اساس آن دولت درباره تدابیر اضطراری اتخاذ‌شده، مانند بستن متروها، مدارس، مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

از ۲۲ مورد جست‌وجوی خانه به خانه روز یکشنبه در بلژیک برخی در منطقه مولنبیک بروکسل صورت گرفت. در این منطقه نیروهای تندرو اسلامگرا زندگی می‌کنند و چند تن از تروریست‌های حملات پاریس از این منطقه بوده‌اند.

وزیر کشور بلژیک گفت: «روشن است که ترورهای پاریس به بلژیک مربوط است. نباید آن را انکار کرد اما این‌که در مولنبیک سازماندهی شده است را نمی‌توانم تأیید کنم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.