ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم زندان مدیران جامعه بهایی به ۱۰ سال زندان کاهش یافت

حکم زندان مدیران جامعه بهایی ایران شکست و به ۱۰سال زندان کاهش یافت.

حکم زندان مدیران جامعه بهایی ایران شکست و به ۱۰سال زندان کاهش یافت.

هفت مدیر جامعه بهایی ایران

به گزارش وب‌سایت بهایی‌نیوز، مدیران جامعه بهایی ایران که پیشتر به ۲۰ سال زندان محکوم شده بودند، با توجه به گذراندن بیش از یک سوم از حکم زندان، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات، صبح امروز دوشنبه دوم آذرماه با کاهش محکومیت روبه‌رو شدند.

فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، وحید تیزفهم و بهروز توکلی، شش تن از مدیران جامعه بهایی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ در منزلشان در تهران دستگیر شدند. نفر هفتم نیز، مهوش ثابت، قبل از دیگران، در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۶، در حال سفر به مشهد دستگیر شده بود.

این زندانیان ماه‌ها بدون هیچ اطلاعی در بازداشت به‌سر بردند و بیش از یک سال حق دسترسی به مشاوره حقوقی نداشتند.

هفت مدیر جامعه بهایی ایران با نام «یاران ایران» شناخته می‌شوند. آن‌ها ابتدا در دادگاه به ۲۰ سال زندان محکوم شدند و سپس دادگاه تجدید نظر اتهاماتی چون «جاسوسی و همکاری با دولت اسراییل» را حذف کرد و حکم آن‌ها را به ۱۰ سال زندان تقلیل داد اما قوه قضائیه بلافاصله با تغییر حکم دادگاه تجدید نظر حکم نخست ۲۰ سال زندان را برای آن‌ها مورد تأیید قرار داد.

هفت مدیر جامعه بهایی پس از گذشت هفت سال بدون مرخصی در زندان‌های رجایی‌شهر و بند زنان زندان اوین زندانی هستند.

منابع آگاه گفته‌اند که این افراد به دلیل عدم دسترسی به شرایط درمانی با مشکلات جسمی روبه‌رو شده‌اند. همزمان عفیف نعیمی به دلیل مشکلات قلبی، در بیمارستان قلب تهران با مراقب ویژه مأموران زندان بستری است.

در این زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب مومن : مشکل اصلی خود محمد کذاب است که با اختراع این دین من در آوردی فتنه ای عالم گیر در جهان به پا نمود و تا جاهلین و کج فهمان بسیاری ، پیرو این دین من در آوردی هستند وضعیت به همین منوال است .

  • مومن

    والا پیام دار محمد گفتی که یک دیار هرگز به ظلم و جور نمی ماندبر پا و استوار آن گاه تمثیل وار کشیدی عبای وحدت بر سر پاکان روزگار در تنگ پرتبرک آن نازنین عبا دیرینه، ای محمد جا هست بیش و کم آزاده را که تیغ کشیده است بر ستم والا پیام دار محمد