ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمین‌خواری ۱۰۰ هزار هکتاری در دریاچه ارومیه

مسعود تجریشی، مدیر دفتر توسعه و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه از زمین‌خواری ۱۰۰ هزار هکتاری کشاورزان در دریاچه ارومیه خبر داده است.

مسعود تجریشی، مدیر دفتر توسعه و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه از زمین‌خواری ۱۰۰ هزار هکتاری کشاورزان در دریاچه ارومیه خبر داده است.

تجریشی، امروز سه‌شنبه سوم آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته است که این زمین‌ها قبلاً جزو دریاچه ارومیه بود ولی به دلیل شیب منفی نمی‌تواند آب را در خود جمع کند و آب به سمت دشت برمی‌گردد.

به‌گفته او «چون این زمین‌ها را کسی قرق نکرده، کشاورزان در این اراضی کشت محصول می‌کنند و بعد از مدتی صاحب زمین می‌شوند در حالی که این اراضی جزوی از دریاچه ارومیه است.»

تجریشی افزوده: «باید این منطقه قرق شود که نه دام وارد منطقه شود و نه کشاورزی در آن صورت گیرد. چون پوشش گیاهی این اراضی مانع خیزش نمک و غبار و حافظ مردم منطقه در برابر این پدیده‌ها خواهد بود.»

به‌گفته کار‌شناسان به دلیل «ضعف» سازمان‌های مسئول از جمله منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین «فساد سیستماتیک» در ایران، زمین‌خواری گریبانگیر اراضی ملی و منابع طبیعی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرزاد

    ریشه گرفتاری های دریاچه رضاییه همینه ، برید تحقیق کنید ببینید از مجموعه حوزه آبریز به دریاچه چقدر سد و آب بند خلاصه انواع حصار کشی را کردن به نام احیاء زمین و زراعت و از این حر ف های دهن پرکن و عوام فریبانه .ولی نهایتا میبینی که متنفذین محلی با قلدری و فرصت طلبی برا خودشون ثروتی بهم زدن به برکت آب یا بی ابی این دریاچه مظلوم... همین بساط در گردنه حیران هست همین در روستای زیارت هست همین وضع در اطراف اتوبان تهران به شمال... خلاصه ایرانو کردن گوشت قربونی هرکی زورش برسه یک تیکه می کنه ....البته توجیه اینه که ما بخوریم بهتره تا ملاخور بشه! امان ازین خودخواهی ومنفعت طلبی و پایمال کردن قانون و حق عمومی به ثروت ملی.