ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمدید یک هفته‌ای وضعیت هشدار در بروکسل

پلیس بلژیک یک مظنون به شرکت در عملیات تروریستی را بازداشت کرده است. در این کشور و به‌ویژه در بروکسل به‌دلیل خطر حملات تروریستی همچنان وضعیت هشدار ادامه دارد. قرار است مدارس در روز چهارشنبه با تدابیر شدید امنیتی باز شوند.

پلیس بلژیک یک مظنون به شرکت در عملیات تروریستی را بازداشت کرده است. در این کشور و به‌ویژه در بروکسل به‌دلیل خطر حملات تروریستی همچنان وضعیت هشدار ادامه دارد. قرار است مدارس در روز چهارشنبه با تدابیر شدید امنیتی باز شوند.

نیروهای امنیتی در خیابان‌های خلوت بروکسل

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک شامگاه دوشنبه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر اعلام کرد که «وضعیت تغییری نکرده است» و هنوز «تهدید جدی و فوری» وجود دارد، بنا بر این وضعیت هشدار در محدوده بزرگ بروکسل تا دوشنبه آینده تمدید خواهد شد.

دولت بلژیک احتمال می‌دهد که حملات تروریستی مشابه آن‌چه در روز جمعه ۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان در پاریس رخ داد، در بروکسل نیز به‌وقوع بپیوندد. در حملات تروریستی پاریس ۱۳۰ نفر کشته شدند و مسئولیت آن را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت.

وضعیت هشدار در بروکسل از روز شنبه ۲۱ نوامبر / ۳۰ آبان آغاز شد.

شارل میشل روز گذشته (دوشنبه) در جلسه شورای امنیت ملی بلژیک شرکت کرد و پس از این نشست بار دیگر گفت که خطر واقعی حملات تروریستی باقی است و باید تا روز دوشنبه وضعیت هشدار بالا (سطح چهار) در بروکسل و وضعیت هشدار در بقیه کشور (سطح سه) حفظ شود.

در وضعیت هشدار بالا به مردم ساکن بروکسل گفته شده است که از حضور در مناطق پُر ازدحام همچون مراکز خرید و ایستگاه‌های قطار پرهیز کنند. در روزهای گذشته مدارس، دانشگاه‌ها و مهد کودک‌ها بسته بودند و حمل و نقل عمومی با وقفه همراه بود و در خیابان‌ها گشت‌زنی پلیس و سربازان دیده می‌شد.

از فردا (چهارشنبه) نخستین گام به سوی عادی‌سازی زندگی روزمره در بروکسل برداشته خواهد شد و افزون بر مدارس که با در نظر گرفتن مسائل امنیتی باز خواهند شد، متروها نیز به‌تدریج شروع به کار خواهند کرد.

در جریان عملیات ضدتروریستی نیروهای امنیتی بلژیک، شامگاه یکشنبه در بروکسل ۱۶ مظنون به تروریست بازداشت شدند.

در روز دوشنبه، دادستانی کل بلژیک اعلام کرد که علیه یک مظنون که در جریان این حملات دستگیر شده بود، پرونده جنایی تشکیل شده است. این فرد، به عضویت در یک گروه تروریستی و شرکت در یک اقدام تروریستی متهم شده است.

دادستانی بلژیک گفته است ۱۵ مظنون دیگر که شامگاه یکشنبه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

از سوی دیگر، جست‌وجو در بلژیک برای یافتن صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله، یکی از تروریست‌های حملات پاریس، همچنان ادامه دارد. صلاح عبدالسلام پس از حملات پاریس موفق شد به‌همراه دو نفر دیگر از مرز عبور کرده و وارد بلژیک شود. او در بلژیک ناپدید شده است. پلیس بین‌الملل به‌دنبال اوست.

یان یامبون، وزیر کشور بلژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بلگا گفته است در روزهای آینده پلیس عملیات بیشتری انجام خواهد داد تا «همه چیز روشن شود». او گفت عملیاتِ تا کنونی به هدف مورد نظر دست نیافته است.

وزیر کشور بلژیک گفت: «این روشن است که مسأله هنوز حل نشده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.