ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۰۰ قنات در شهرستان بروجرد خشک شد

یک مقام دولتی در شهرستان بروجرد استان لرستان خبر داد که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی باعث خشک شدن ۱۵۰۰ قنات در این شهرستان شده است.

یک مقام دولتی در شهرستان بروجرد استان لرستان خبر داد که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی باعث خشک شدن ۱۵۰۰ قنات در این شهرستان شده است.

محسن یعقوبی‌فر، بخشدار اشترینان بروجرد، امروز چهارشنبه چهارم آذر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: «برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی دلیل اصلی کم‌آبی‌های اخیر و تهدیدی جدی برای منابع آبی زیرزمینی است.»

به‌گفته او، خشکسالی ۱۷ سال اخیر در ایران، بارش کم و پراکنش ریزش‌های جوی در طول سال موجب شده که سفره‌های زیرزمینی تقویت نشوند.

یعقوبی‌فر می‌گوید که میزان برداشت با میزان بارش در سال‌های اخیر همخوانی نداشته و به همین دلیل آب‌های زیرزمینی هر روز کمتر می‌شود.

غلامحسین بنادری، رئیس آب منطقه‌ای بروجرد نیز تابستان امسال گفته بود مجموع منابع ذخیره آب زیرزمینی بروجرد که در دشت بروجرد و اشترینان قرار گرفته، حدود یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب در سال است که در سال‌های گذشته به‌عنوان دشت‌های پر آب کشور محسوب می‌شد اما به دلیل وقوع خشکسالی‌های اخیر با «مشکل جدی» مواجه شده است.

به گفته بنادری، مجموع منابع آبی شامل چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها در این شهرستان دو هزار و ۹۹۴ فقره است و حجم کل تخلیه آب از مجموع این منابع ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال است.

مناطق گسترده‌ای از ایران دست‌کم ۱۵ سال است که با خشکسالی روبه‌رو هستند و بحران آب به یکی از مسائل چالش‌برانگیز تبدیل شده است.

مقامات دولتی می‌گویند که دست‌کم ۵۰۰ شهر ایران با تنش آبی مواجه‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.