ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: نهی استفاده جناحی از «نفوذ»

علی خامنه‌ای باز هم از «نفوذ دشمن» سخن گفت. او این بار توجه مسئولان را به «نفوذ جریانی» جلب کرد و استفاده جناحی از کلمه «نفوذ» را کم‌اهمیت‌تر از خود آن دانست.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر بر موضوع «نفوذ دشمن» پای فشرد. او نسبت به «نفوذ جریانی» هشدار داد و مقامات حکومتی را از استفاده جناحی از مسأله «نفوذ» پرهیز داد اما اهمیت آن را کمتر از خود «نفوذ» دانست.

علی خامنه‌ای امروز، چهارشنبه چهارم آذر در دیدار با فرماندهان بسیج ضمن تکرار سخنان قبلی خود درباره اهمیت «نفوذ دشمن» در ایران از دو نوع نفوذ سخن گفت، یکی «نفوذ موردی» و دیگری «نفوذ جریانی».

او گفت: «نفوذ موردی و فردی این است که فردی را برای جاسوسی یا تأثیرگذاری بر تصمیم یک مدیر یا مسئول بفرستند.»

اما تأکید خامنه‌ای بیشتر بر «نفوذ جریانی» بود. او گفت: «نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت که از نفوذ موردی خطرناکتر است.»

رهبر جمهوری اسلامی «پول و جاذبه‌های جنسی» را دو ابزار مهم این نوع نفوذ عنوان کرد و گفت: «آماج نفوذ جریانی، نخبگان، افراد مؤثر، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران هستند.»

علی خامنه‌ای پیش از این در روز ۲۵ شهریور سال جاری نیز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و غرب در ایران هشدار داده بود. در پی این سخنان نیروهای تندرو و محافل نظامی در جمهوری اسلامی حملات خود علیه اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی را تشدید کردند و بار دیگر موضوع «فتنه» را که در رابطه با رویدادهای سال ۱۳۸۸ به‌کار می‌بردند، مطرح ساختند.

پس از آن چند روزنامه‌نگار از جمله عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، آفرین چیت‌ساز و سامان صفرزایی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند. این سازمان در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

با این اقدامات، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نسبت به سوء ‌استفاده از کلمه «نفوذ» هشدار داد و گفت: «نباید برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند... بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ است و جریان نفوذ است.»

روحانی افزود: «اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار امروز خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: «می‌گویند از نفوذ استفاده جناحی کردند، خوب نکنند؛ اسم را بدون محتوای لازم مطرح نکنند و جناح‌ها همدیگر را متهم نکنند. اما این‌که بگویند افرادی می‌خواهند از "نفوذ" استفاده جناحی بکنند از اهمیت بحث "نفوذ" دشمن کم نمی‌کند.»

او از مسئولان حکومتی خواست تا از «اصل واقعیت نفوذ» غفلت نکنند.

بدین ترتیب رهبر جمهوری اسلامی بیش از آن‌که تلاش خود را بر حل اختلافات جناح‌ها بر سر موضوع «نفوذ» معطوف کند بر اهمیت «نفوذ دشمن» و به‌ویژه «نفوذ جریانی» تأکید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهراب بدبخت

    ایشان مدتهاست تریاک وسیگار را ترک کرده اند.به توصیه بنیانگذار

  • شهروند درجه سه

    از شکم سیر و معجزه ی نشئه ی تریاک ناب و قدرت مطلق، مقام عظمای ولایت، رهبر معظم فرزانه و بابصیرت انقلاب، ولی امر مسلمین جهان، امید مستضغفان جهان و .... و چیزهای دیگر جهان ، سید علی اُف خامنه ای، حرفهایی میزنند و شعارهایی میدهند که هیچ تعریف حقوقی و معنای منطقی ندارد. البته و صد البته این از ضعف حقوق و نارسایی منطق خردمندان جهان است نه خدای نخواسته، زبانم لال از پریشان گویی ایشان. بی دلیل نبود که حضرت آیت اله مصباح یزدی اعلی اله مقامه، با آن چهره نورانی و زبان شیوا فرمودند که نعمت وجود این رهبر از همه نعمتهای دیگری که خدا داده بیشتر است و روی پای مبارک رهبر بابصیرت افتادند. البته تنها در بودحه سال 94 دولت تدبیر و امید برای آیت اله مصباح سلام اله علیه بیست میلیارد تومان بودجه گذاشتند تا مرکز آموزش وپژوهش(؟!) امام خمینی (راه) را مدیریت فرمایند ! بجز هزینه های سفر ایشان و شاگردانشان به امریکای شمالی و اروپا. کسراله تعدادهم ! دولت تدبیر و امید بکنار ، حتی کارشناسان نابغه صداو سیمای نظام مقدس هم از فهم و تفسیر سخنان گهربار مقام عظمای ولایت علی اُف سردرگم و ناتوان مانده اند ! فقط کارشناسان و تحلیلگران دو کانال نامبردار تلویزیونی برون مرزی (و او ا ، و بویژه بی بی سی) قانع نمی شوند! چنان به تفسیر و تحلیل بیانات ایشان می پردازند و معناهایی از آن در می آورند که خود «حضرت آقا اُف » را هم به حیرت می اندازند که آنچه به مغز ایشان خطور نمی کرد و نمی کند را این نابغه ها از کجا و چگونه برداشت میکنند! بحق که این هم از معجزات همین خلق اله است وگرنه گمان نمی کنم در جهان مردمی چنین هنرهایی داشته باشد ! حضرت علی اف رهبر بابصیرت، هر بار یک نام در می آورد . پس از مبحث فتنه ، اکنون نفوذ را اختراع یا کشف کرده اند! چنان از نفوذ و انواع آن حرف میزنند که ... ! بگذریم ! فقط این را بگویم که اندیشمندان و دانشمندان گیتی انگشت به دهان مانده اند ! قیافه مصباح یزدی را در نظر بیاورید که در تنهایی خود که این سخنان را می شنود چه لبخندی به لب دارد! با اینکه این همه فیلم و صدای ضبط شده هست و صدا و سیمای نظام مقدس هم صبح و ظهر و شب در چندین نوبت آن را پخش میکند، اول حیاطی گوینده صدا و سیما بیست دقیقه ای سخنان ایشان را برای عزیزان بیننده می خواند و سپس در پایان اخبار مشروح سخنان مقام ولایت علی اف پخش می شود. ولی باز هم عده ای نابغه آن جلو نشسته اند و تند تند یادداشت برمیدارند ! خدا آخر و عاقبت این مردم را ..... هرکار دلش می خواهد بکند !

  • hasani

    مگر شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی نمیدادند؟ سربازان امام تحت فرمان سردار پوتین قرار  گرفتند! 

  • Farid

    اینها وظیفه شان ایجاد تشنج در منطقه و سرکوب شدید داخلی جهت ادامه ماموریتشان  است تا کشورهای منطقه  در رقابت یکدیگر نفت  را ارزان حتی زیر سی دلاربفروشند و شرکتهای اسلحه سازی فروش اسلحه میلیاردی کنند !

  • سهراب

    هر نفسی که این ضحاک نفرین شده می کشد ساه ها عمر میلیون ها جوان ایرانی را به باد می دهد .از این مستبد حقیر جز نام مخدوش و بی ارزش در تاریخ ایران باقی نخواهد ماند .حضرت آیت الله متوهم پارانویید ساده دل و ضحاک صفت و ستمگر .

  • حمید

    «اصل واقعیت» این است که در واقع کرم از خود درخت است!!! و «غفلت واقعی» این است که کرم خاکی از برای خوراک خود  «نفوذ» عجیبی دارد به اجسام خفته در گور و بخصوص از برای  «نفوذ خطرناک» به اجساد مرده انسانهای مملو از غرور اما تهی از  عقل  و از شعور!!! 

  • میترا

    این مهم نیست که این آقا تا چه سطح شگفتی آوری می تواند اباطیل و لاطائل ببافد، مهم آن است که یک کشور تا چه مدت می تواند چنین روانپریشی را در راس امور و شئون خود نگاه دارد و شنونده و پذیرای این هذیانات مضر باشد. قبلا هم ثابت شده بود که ایرانی ها بالاترین سطح هوش را حتی در منطقه خود ندارند. نمود آن را در همین قضیه می بینیم.

  • بهنام

    ایشان اما نگفتند که خودشان هم با جریان ( نفوذ ) رهبر پوشالی شدند و خود نفوذی روس و انگلیس هستند و بزرگترین سر فتنه در ایران و منطقه .

  • Majid

    کدوم «نفوذ دشمن»  ای مکار عالم؟ دشمن یعنی خود من داشم! و کدوم «اصل واقعیت نفوذ»؟ اصل واقعیت یعنی «وفور فساد» در جامعه که رژیم حاکم بر کشور خود پرچمدار آن است. و خارجی خود بر این امر واقف است و نیازی به نفوذ برای ترویج فساد داخلی  بیشتر نداشته و ندارد و نخواهد داشت هرگز. و تا زمانیکه که این مکار  معظم از کشیدن وافورتریا ک دست نکشد به لاطائلات گوییش  ادامه داده و وفور فساد را بیشتر کش خواهد داد. پس کش ندیم  این مقوله را که مبادا ملت از خواب کشنده اش بیدار شود!