ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حالا فقط دف بزن و بخوان

هرگونه کنش خشونت‌آمیزی که منجر

هرگونه کنش خشونت‌آمیزی که منجر به آسیب فیزیکی، تجاوز و تعرض جنسی یا آزار روحی و روانی زنان شود «خشونت علیه زنان» محسوب می‌شود. این تعریف را سازمان ملل متحد ارائه داده و روز ۲۵ نوامبر را هم با عنوان «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» رسمیت بخشیده است.

اپیزودی از نمایش «ترانه‌های محلی» به کارگردانی محمد رحمانیان که در تآتر شهر تهران به روی صحنه رفت به موضوع خودسوزی زنان می‌پردازد. هانا کامکار در نقش زنی است که مورد خشونت قرارگرفته، آسیب روحی دیده، خودسوزی کرده و از خودسوزی جان سالم به در برده است؛ او دف زدن و خواندن را به‌عنوان راهی برای مبارزه برگزیده است:

یکی از مشخصات خشونت علیه زنان وادار به پنهان نگاه‌داشتن اعمال خشونت است. در ساختار فرهنگ‌های سنتی پدرسالار زنانی که مورد خشونت قرار گرفته‌اند و این خشونت را همچون رازی سنگین با خود حمل می‌کنند، برای این رازداری مورد ستایش قرار می‌گیرند. خودسوزی زنان ضمن اینکه اقدام به خودکشی است، نوعی اعتراض و بیان آخر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.