ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دادگستری: از هر ۱۰۰ هزار ایرانی ۲۶۹ نفر زندانی‌اند

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران تعداد زندانیان در این کشور را «نگران‌کننده» خواند و آن را بالاتر از میانگین جهانی دانتس.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران تعداد زندانیان در این کشور را «نگران‌کننده» خواند و آن را بالاتر از میانگین جهانی دانست.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه چهارم آذرماه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان سمنان در گرمسار گفت: «در ایران از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶۹ نفر زندانی‌اند که این آمار بالاتر از میانگین جهانی و نگران‌کننده است.»

به‌گفته پورمحمدی از آغاز سال جاری تا کنون ۹ میلیون پرونده به سیستم قضائی ایران وارد شده است.

تا پیش از انقلاب سال ۵۷ در ایران، تعداد زندانیان این کشور با جمعیت ۳۶ میلیونی آن سال، حدود ۱۰ هزار نفر بود. اکنون بنا بر آمارهای سال گذشته، حدود ۲۱۰ هزار زندانی در ایران وجود دارد.

محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه پیش از این گفته بود که ایران از نظر تعداد زندانی جزو ۱۰ کشور اول در جهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تیام شوکران

    حتما پور محمدی راه حلی برای این مشکل در نظر دارد. همانند دهه 60 تصمیم گرفته یک هئیت مرگ به زندانها بفرستد و تعداد زندانیان را تقلیل دهد بدین شکل که همه را در دادگاه های 3 دقیقه به جوخه اعدام بفرستد و اجساد را در گورهای دستجمعی به خاک بسپارد. بدین طریق تعداد زندانیان کاهش پیدا می کند. و همانند دهه 60 جند مشکل را به یک جا حل می کند. اول اینکه تعداد زندانیان کم می شود، دوم اینکه دیگه ترس ندارند که اگر اینها آمدند بیرون بسیاری از فجایعی که درزندانها اتقاق می افتد برای مردم روشن می شود و در مرحله سوم اینکه تعداد مبارزان و مخالفان رژیم کم می شود و ادامه و ثبات رژیم جلاد تداوم پیدا می کند. پس راه حل با استفاده از فتوای خمینی جلاد و راهی که خمینی انتخاب کرد همه با همه به دوران طلایی امام جلاد و پورمحمدی جلاد برمی گردیم. نظام ظلم هم پایدار می ماند.

  • حقیقتگو

    وزیر دادگستری که این آخوند است متاسفانه نگفت و یا اجازه ندارد که بگوید از صد هزار نفر که ۲۵۹ نفر در زندان هستند مابقی دانسته و یا ندانسته در زندان اسلام زندانی هستند.

  • شهروند درجه سه

    در راستای پیشرفتهای شگفت آور نظام مقدس ما باید در این مورد هم در رده های بالا باشیم. این روزها که از برکت سفر برادر پوتین ( برادر پوتین نه، خود پوتین) قیمت دلار 150 تومان افزایش یافته( بقیه اثرهای پربرکت بجای خود) باید با پیروی از رهمنودهای رهبر معظم و با بصیرت و ولی امر مسلمین جهان جمعیت را هرچه زودتر به 200 میلیون برسانیم تا این نسبت هم که برادر پور محمدی فرمودند افزایش یابد. امت حزب اله حاضر در صحنه باید توجه داشته باشند آن تعداد که ایشان کشتند را هم جبران کنند