ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان هم به عملیات نظامی در سوریه می‌پیوندد

آلمان به جز اعزام نیروهای جایگزین نظامیان فرانسه در مالی، قصد دارد هواپیماهای شناسایی «تورنادو»ی خود را که در افغانستان به‌کار برده بود به‌کمک نیروهای ائتلاف ضدداعش در سوریه بفرستد.

آلمان می‌خواهد در مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) هواپیماهای شناسایی «تورنادو»ی خود را به کمک ائتلاف جهانی ضدداعش در سوریه بفرستد.

هواپیماهای شناسایی «تورنادو»ی ارتش آلمان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، هنینگ اوته، سخنگوی سیاست دفاعی گروه پارلمانی حزب دمکرات مسیحی (CDU)، روز پنج‌شنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر در این‌باره گفت: «ما تنها مأموریت آموزشی خود در شمال عراق را تقویت نخواهیم کرد بلکه از جمله با اعزام هواپیماهای شناسایی "تورنادو" به سوریه تعهد خود را در نبرد با داعش عملی می‌کنیم.»

هنینگ اوته با بیان این‌که داعش را تنها با قدرت نظامی می‌توان شکست داد، افزود: «بنا بر این باید در نبرد با داعش تعهد خود را نشان دهیم.»

شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار با فرانسوا اولاند در پاریس وعده داد که به درخواست همکاری فرانسه برای مقابله با داعش فوراً پاسخ دهد. آلمان روز گذشته اعلام کرد که ۶۵۰ سرباز خود را جایگزین سربازان فرانسوی در مالی خواهد کرد تا به نیروهای نظامی مالی برای نبرد با اسلامگرایان تندرو آموزش دهند.

با این‌که هنوز دولت آلمان خبر شرکت هواپیماهای این کشور در جنگ سوریه را تأیید نکرده است، با این حال بعد از ظهر پنج‌شنبه این خبر در محافل حکومتی بازتاب یافت.

احزاب دولت ائتلافی آلمان شامل حزب دمکرات مسیحی، حزب سوسیال دمکرات (SPD) و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU) نشست ویژه‌ای درباره تصمیم جدید برای شرکت هواپیماهای شناسایی «تورنادو» برگزار خواهند کرد.

پیش از این آلمان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ از این هواپیما در افغانستان استفاده کرده بود.

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان که از حزب سوسیال دمکرات است امروز (پنج‌شنبه) در پارلمان این کشور گفت آلمان «جایگزین دیگری به‌جز کمک به فرانسه» ندارد.

حزب چپ‌های آلمان، از احزاب اپوزیسیون این کشور که مخالف دخالت نظامی در سوریه است چنین اقداماتی را بر خلاف حقوق بین‌الملل دانسته است. ولفگانگ گرکه، معاون رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان آلمان با اشاره به این‌که نه سازمان ملل چنین دخالتی را تصویب کرده و نه با دولت سوریه مشورتی شده است، گفت: «دخالت ارتش آلمان در سوریه بر اساس قوانین بین‌المللی غیرممکن است و به‌لحاظ دیپلماتیک می‌تواند یک فاجعه باشد.»

افزون بر شرکت هواپیماهای «تورنادو» در نبرد با داعش، بر سر سوخت‌گیری جت‌های جنگنده ائتلاف جهانی نیز صحبت خواهد شد. همچنین گمان می‌رود که در مورد شناسایی ماهواره‌ای برای تشخیص اهداف نظامی و شرکت نیروی دریایی آلمان نیز صحبت شود. فرانسه ناو هواپیمابر خود «شارل دوگل» را به شرق مدیترانه فرستاده است و احتمال می‌رود این اقدام با اعزام یک ناوچه آلمانی تکمیل شود.

آلمان تا کنون در ائتلاف جهانی علیه داعش و در حملات هوایی آن در سوریه و عراق شرکت نکرده بود و تنها به پیشمرگه‌های کرد در شمال عراق آموزش نظامی می‌داد و به کردها کمک‌های تسلیحاتی می‌کرد.

آلمان همواره تمایلی به استقرار نیروهای نظامی خود در خارج از کشور نداشته است. درباره حضور نظامی آلمان در خارج از کشور مجلس فدرال این کشور باید رأی نهایی را صادر کند.

فرانسوا اولاند در روزهای اخیر با سران کشورهای مختلف گفت‌گو می‌کند تا بتواند ائتلاف گسترده‌ای را علیه داعش تشکیل دهد. او پیش از دیدار با آنگلا مرکل، با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا ملاقات کرده بود و امروز (پنج‌شنبه) نیز به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    بعد از جنگ جهانی دوم آلمان اجازه داشتن نیروی هوایی نداشته این ممنوعیت لغو شده؟ الان نیروی هوایی داره؟