ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگل‌های نور در آتش می‌سوزند

به گفته فرماندار نور مهار این آتش‌سوزی که از سه روز پیش آغاز شده توسط نیروهای مردمی غیر ممکن است.

بر اثر بروز حریق در جنگل‌های افراجار نور در استان مازندران تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخته‌اند. آتش‌سوزی در این جنگل‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

هادی خنجری، فرماندار نور، شنبه هفتم آذر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «واز» بخش چمستان نور «نگران کننده است» و از مسئولان خواست که برای خاموش کردن آتش به این منطقه بالگرد اعزام کنند.

به گفته فرماندار نور مهار این آتش‌سوزی که از سه روز پیش آغاز شده توسط نیروهای مردمی غیر ممکن است.

خنجری، صخره‌ای بودن این منطقه، شیب تند و ارتفاع حدود هزار و ۵۰۰ متر عرصه را دلیل عدم توانایی مهار حریق در این جنگل برشمرد.

علی اصغر احمدی، مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران نیز گفت که جمعه ششم آذر یک فروند بالگرد از استان البرز برای انجام عملیات اطفاء حریق به محل اعزام شد اما به علت نقص فنی نتوانست آبگیری کند.

بیش از ۷۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی نور طعمه حریق شده‌اند که حدود ۲۰ هکتار آن به طور کامل سوختند.

جنگل‌های نور دارای نزدیک به ۸۰ گونه نادر درختی از جمله راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار و نمدار است.

این جنگل‌ها بخشی از گستره جنگل‌های هیرکانی با ۱.۹ میلیون هکتار وسعت است که از آستارا در شمال استان گیلان تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    این آتش افروزی ها عمدی است و مستقبما" از طرف زمین خواران و هتل سازان قشون آخوندی علی خامنه ای و مجلس نشینان هدایت میشود. البته درایران کشوریکه تقریبا" خالی از سکنه مردمی وطن پرست است آتش افروزی هدفمند در جنگل ها توسط آخوندهای شیطان زاده و عوامل شیطان پرستشان بسادگی انجام میشود.